2007-04-16 ? 13:20:18

Kick-off och vårstädning

Jag har blivit riktigt slö på att uppdatera sen jag kom hem från Island.

I fredags glömde jag ju skriva att jag åkte till Jönköping, först konferans sedan kick-off.

Vi åkte med jobbet såklart vid i fredags morse. Bodde på Scandic Elmia och höll till på Elmia. För mig har det tidigare mest varit mässa, men vilka flotta konferanslokaler!
Bla föreläste en kille om kreatvitet och hur okreativa vi är och för över det på våra barn.... i morse körde vi förbi MAX och de har ett stort flygplan (som en ballong) ovanför restaurangen. Visar den för Tinna och hon säger, åh det står MAXI på den.. direkt är jag där, nää MAX står det, hur dödar man itne den kreativiteten??? Dålig av mig, det är jun stort att hon kunde läsa så bra, så är jag där och rätttar!

Tillbaka till Jönköping.... måste ju erkänna att jag är klumpig plus. Till middagen i fredags kväll hade jag på mig ett par läckra guldiga skinnstövlar med 10 cm hög stilettklack., jag är ju inte mer dam än att jag trivs bäst i Blundestone och mina Foppa-tofflor... När jag skulle gå hem (måste få understryka att jag var nykter så ingen tror ngt annat), fastar jag med klackarna i en brunn coh faller handlöst! Där ligger jag med klackarna kvar i brunnsgallret (ja tjocka järn är det ju), de rörde sig inte en mm. Kravlade mig in på hotelllet, blödde överallt och bad om lite plåster... underströk även här att vilket missöde med höga klackar... nykter.....
Killen i receptionen skådade mig från fötterna och upp, kanske en taxi till akuten? Nääää, lite plåster....
Ja isåfall många stora plåster!

Så en lång dusch, åh vad vatten svider, för att få bort sten och grus, sedan plåster... och två alvedon... det blev bara någon timmes sömn.

Väl hemma vid lunch, så åkte vi direkt till Marklanda, KLS hade auktion och det är ju alltid lite trevligt... Därefter åkte jag direkt till Vederslöv för att hålla två lektioner.
När jag kom hem var jag rätt sliten, tog en snabb dusch (slicka såren) för att åka in till stan med Tinna och gå på Tivoli...   Jag somnade rätt gott..öm och trött.

I söndags morse åkte jag upp till Marklanda för en 2 timmar lång ridtur. Jag red Sara, Rolf Stjarni och mamma Júlia. Solen sken, hästarna var fantastiska, takten perfekt, massa lyft (Stjarnis ovansida av framben gick emot bringan), någon passrepa hann vi med.

När jag kom hem så hade solen gett mig hur mycket energi som helst, så jag gick lös på trädgården, bar in all årets ved i källaren!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: