2007-03-19 ? 09:24:33

Fullt ös i helgen!

Efter en "lång" arbetsvecka somnade jag tidigt i fredags kväll....
I lördags morse var jag däremot tidigt på Marklanda. Hannes, Gustav och "Gurra" (Gustavs kompis) skulle till fiskemässan på Elmia och köra Gustavs bil. Gustav är riktigt fjantlig med den där bilen, gnällde och ville att de skulle köra V70 istället, för med storasysters visa och med lite tryck från mamma och Rolf, insåg Gustav att stackars golfen måste få gå lite, inte bara stå i garaget. Iallafall tvingade han Hannes köra över Vrigstad istället för över Värnamo, 2 mil kortare och fler 50-70-sträckor....

Tinna skulle rida Júlia med mormor och jag Sara, Rolf Stjarni.  Stjarni började ridturen hur trist som helst, bara grisepassade. vi försökte allt men iget rensade honom. Då fick Rolf mitt spö, som om det vore ett trollspö! Aldrig nånsin har Stjarni rört sig så flott tidigare, ökade tölt hur fort som helst och lyfte så överbenen (hela) nuddade bogen! Vi skulle haft kamera!
Mot slutet av ridturen känner jag att Sara plötsligt slår sig. Slår upp ett jättesår fram och ena framhoven. Där rök visningen i maj! Hon har fått en stor ful hovspricka och Janne är och försöker laga den nu, men silikon och grejer.

Jag satt upp en liten stund på Júlia, hon har ju noll kondis men travade och töltade ok... kravlöst. Men Tinna gillade henne.

Brá har flyttat till Häringeryd, dieten blir så mkt lättare då ;-)

Tinna var på kalas i lördags em, så jag fick tillfälle att städa lite.
På kvällen hyrde vi "The Break up", vilken rolig film. Vi kollade även på Wallander "Hemligheten", inte så rolig kanske men SPÄNNANDE!

Igår var det kurs i Vederslöv, några nya ekipage. Vi hade himla trevligt och det blir fler tillfällen, nästa gång torsdag 29/3, om någon vill vara med, alla är ju välkomna oavsett häst och ålder!

Under dagen lägger jag ut någa bilder... ikväll ska jag testa "andlig healing", spännande, ingen aning om vad det är, men det låter ju avslappnande!
Kommentarer
Anonym

Vad är det för stam på Stjarni? Bilder!

2007-03-19 @ 16:41:49
Ninni

Stam på Stjarni... ja... han har en islänsk mor, dansk far, båda andraklass. Jag har inte lagt stammen på minnet...
Ska se om jag inte kan ta lite bilder på honom...

2007-03-19 @ 16:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: