2007-11-08 ? 16:23:06

Agent-besök

Nu har jag inte skrivit på länge! Vad har hänt...  Bond är på besök i en vecka, hans husse och matte är på Gran Canaria. Han blir lite härdad av Binkis och får lära sig en massa nya saker, allt från hur man fångar katter och släpar dom till hästar.. Hästar är ganska speciella tycker Bond, man får ju inte visa att man är rädd, så han är kavat och skäller sitt grövsta skall när han ser dem i mörkret, tills de blir nyfikna och ska nosa... då är det tryggt att låta Binkis lösa problemet. Hon å andra sidan förstår inte alls vad han skäller på.

Sunna har en vecka hos sin favorit-Malin i Alvesta. Sunnas extramatte, där får hon sova i sängen. Malin pluggar i Osby och pendlar med tåg. Sunna följer glatt med varje morgon.

Till helgen är det julmarknad! :-)
Alldeles för tidigt egentligen, men jag ääääälskar ju julen, så jag kan inte låta bli! Sedan fars dag. Annars ska jag njuta i helgen, bara vara hemma. Det ska snöa imorgon, sedan vara minus. Hade behövt åka till IKEA, köpa en byrå till bebisen, om två veckor får vi vår nya soffa från Quality Home, äntligen!!!!

Har varit en off dag på jobbet, har inte hunnit emd alls så mkt som jag ville... Mimmi kom upp med söta nyfödda lilla Emma! Så lik storebror Gustav.

Nu är hane klar till "Saga" Ambra. Riddarens Fatala Fadäs "Tabbe. En snygg, underbart trevlig hane!!!

Jag börjar blir schäfer-abstinent! Håller på att bli tokig utan schäfer! Schäfer är en del av mig.... jag är en schäfermänniska utan schäfer!!! Saknar allt som schäfern bidrar med, allt från underbart schäferfolk som man umgås med (inte för att jag inte kan umgås med er ändå, men jag är ju utan schäfer) till att bli mött av en härlig schäfer varje morgon....
Tänker mig den där perfekta, lilla, kvicktänkta tiken, snäppet mer än Ilona var.... grå eller svart med lite tecken (typ som Kitty)..... åh.


En liten dvärg,var på en pissoar.Då han inte nådde upp,bad han
mannen bredvid att ställa honom på kanten av rännan.Han stödde sig då mot väggen med bägge händerna,och bad mannen
hjälpa honom,att plocka ut den

Mannen var hjälpsam,men fick en chock,då hela organet var
fullt av sår och eksem,och dröp av varbölder.Men han tog ut den.


Fy tusan vad äckligt.Har du varit hos doktorn,med detta problem.
-Ja,sa dvärgen
-Vad sade doktorn.då?

-Vad du gör så rör aldrig den med fingrarna.
Kommentarer
Heléne Wicander

Ja, det är ju synd att ni inte föder upp några Schäfrar längre, för Roxie löper nu. Kramisar Heléne

2007-11-08 @ 20:04:29
Johan

Roligt att höra att Bond har det bra och får lära sig nya saker! Att stå tillbaka och låta syrran lösa problemet verkar vara en ny sida hos det lilla yrvädret! Kan nog vara nyttigt för honom =)

Hälsningar Johan aka Bonds reservhusse

2007-11-08 @ 21:55:39
Ninni

He he, smart drag av Bond! Att ta det säkra före det osäkra. Han kommer nog hem några gram lättare för det är mycket bus.

och Heléne, vääldigt synd.... finns många som säger

2007-11-09 @ 10:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: