2007-11-10 ? 17:09:57

Snö

I morse blev två små "valpar", Binkis och Bond, lätt förvånade när de gick ut, allt var vitt av snö. Det både luktade konstigt och var kallt. Isen på de stora vattenpölarna förundrades de av länge.

Idag har Tinna lekt med Linnéa hela dagen, så Hannes och jag har hunnit med lite småfix. Bond och Binkis har varit med Hannes i stallet ett par rundor. Hannes envisas om att ha Freyja, Nafna och Sleipnir på stall. De är helt tokiga i att få komma in, fastän jag fodrar dem endast ute och de har lösdrift. Tinna är lite ledsen över Krafa, men har en ny häst, Sleipnir.  Eftersom hon inte bett om att få rida den senaste tiden utan vill bara pyssla så går det ju bra. Sleipnir är ju så himla go med, så de tär ju perfekt. Vill Tinna rida, så har hon ju sin älskling Lind. Men Lind är ju lite väl stor att pyssla om (hon når inte), Krafa var ju inte mycket högre än Sleipnir.

Imorgon är det fars dag, Tinna har köpt fyra paket och några triss. Sedan ska vi bjuda Hannes på årets första julbord.. :-)
Vi vågar ju inte sikta in oss på något i dec. Jag hade tänkt åka till Tyringe nästa helg på lite gårdshundsevent, men Hannes tvärvägrar låta mig åka så långt. Jag trodde först att han skojade, men med tanke på att Tinna föddes för tidigt vill han mena, ska jag absolut inte åka till Tyringe... han babblar även ngt om att jag inte ens ska med till IKEA, Älmhult hallå. Supernära ju. Jag har ställt in mig på Tyringe.... :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: