2007-10-07 ? 16:28:02

Imorgon smäller det..

I vår familj är älgjaktspremiären helig, helgen att gått till att förbereda inför den stora dagen. Imorgon bitti vid 7 så startar Marklanda-Härensås jaktlag årets älgjakt med jaktmöte på Hårdala. Vad jag kan minnas så har de inte skjutit en enda älg sedan Hannes flyttade hit. Men älgkött har vu fått ändå, för en tid sedan på en älgtjur påkörd vid vår brevlåda och han är inte den ende på jaktlagets område. De ser aldrig några skjutbara älgar och varje år innan jakten berättar jag om alla älgar jag ser när jag är ute och rider eller går med hundarna. De börjar  tro att jag är galen efetrsom jag ser älgtjurar med skovelhorn, ko med dubbelkalv osv... de ser inte en skymt av dessa djur. Nu senast i veckan mötte jag två dubbelkalvar på vägen ner till Häringeryd, från 23:an... men Hannes trodde inte det var möjligt... hehe...
Sen efter jakten imorgon är det älgfest och likaså till helgen.
Torsdag-fredag ska jag på konferens till Kalmar..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: