2007-10-25 ? 14:28:29

upplyftade efter lunchen...

- Kan jag genom sit-ups få min mage mindre?
- Definitivt inte! När u tränar en muskel blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups om du inte vill ha en stor mage.

- Är simning bra för kroppen?
- Tja, se på valarna

- Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet, stämmer det?
- Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet. Kasta inte bort dem på träning! Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet. Vill du leva längre? Ta dig en tupplur.

- Borde jag skära ner på måltider innehållande kött och äta mer frukt och grönsaker?
- Här måste du försöka förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko? Gräs. Vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker. Ät kyckling och få i dig majs. En fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker.

- Borde jag minska mängden alkohol jag dricker?
- Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att man tagit bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det goda. Öl görs av sädesslag, det säger allt.

- Är choklad osunt?
- Är du tokig? Kakaobönor = bönor.
Bönor, linser och dylikt är vansinnigt nyttigt, eller hur? Det är den bästa "feel-good" maten man kan få!

- Är det viktigt att vara i form?
- Rund är en form så god som någon.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: