2007-09-25 ? 09:37:07

Agenthälsningar...

image213

image215
Götängens Bond-James Bond!

Bond är en mästare på "vacker tass", till skillnad från Binkis som absolut inte har tid att sitta still. Hannes som både har stora ambitioner och avsikt att få den efterlängtade eftersökshunden är i full gång och läser, googlar och tränar med Binkis, hamnade igår på Imzedrifts hemsida. Han har ju då fått tipset att börja spåra mycket människo-spår med henne till hon är 8-9 månader. Iallafall så var tipset från mästaren själv, citat Imzedrifts hemsida:  "Hur många spår bör jag lägga i början utav hundens utbildning?
- Minst två, max fem/dag under de första två månaderna, sedan minst tio/vecka under två månader, sedan mellan
fem-tjugo/vecka över tiden http://www.imzedrift.com .

Hannes tyckte ju detta verkade mer eller mindre som ett heltidsjobb.... men jag lugnade honom med att jag har då aldrig kört mer än 2-3 spår/vecka med Lonis, förutom vid ngn enstaka period kanske och hon har alltid haft 10 på spåret vid tävling (de gånger jag tävlat med henne, hon hade ju en fodervärd innan hon kom till oss). Så han behöver nog inte ge upp sina planer direkt, för att han inte hinner spåra 20 spår/vecka.

Imorgon bär det av till Tyskland, jag, Tinna och mamma. Vi åker tidigt på morgonen och beräknar inte vara framme förrän på kvällen i Brandenburg. Tinna är väldigt förväntansfull. Vi har gjort ett vinlotteri (vinner Gustav eller Tinna så blir det väl ngt annat gott) där hela familjen har satsat på vilken poäng Leikur kommer få.  Tinna drog till med
6,20 ;-) hehe så vi får väl se. Kan ju inte avslöja vad vi själva tror, utan det får bli en överraskning. Lovar att det kommer in på bloggen (om inte annat som en kommentar, kan ju messa ngn här hemma som kan skriva en liten kommentar eller i gästboken hur det gått).

Så det blir inget klubbmästerskap (Geysir) för familjen Lindsten-Jónsson iår. Kändes som det blivt lite väl mycket, vi kommer ju hem sent på fredag kväll och tävlingen skulle först gått lördag-söndag. Men nästa år så hoppas jag kunna starta Krafa-grand old lady!  Året därpå 2009 FREYJA. Nu är det sista fölingen för Freyjas del, för nu är jag "Freyja-sugen". Nu måste vi ut och tävla med lite allvar igen, det kommer vara 9 år sedan (hehe) vi kvalade till Landsmót och hon gick helg efter helg 6,50-7,0 både tölten och fyrgången... Fast vi kanske blivt gamla och trötta både hon och jag? Hoppas hoppas på ett skäcksto efter henne och Vaengur!  Den ska absolut inte säljas, oavsett kön.
Läste just upp för min kollega Angelica vad jag skrivit i bloggen, gissa vad hon svarade "snacka om att leva på GAMLA meriter".
Kommentarer
Emma

lycka till nu med Leikur! Håller tummarna och hoppas på det bästa, ta mycket kort ;)

2007-09-25 @ 19:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: