2007-09-20 ? 10:15:34

Tack för alla bilder!

Igår "ramlade" det in bilder på mailen, det är jätteuppskattat! Tack! Det är så kul att kunna följa valparnas utveckling.

Kom just från MVC, min vanliga barnmorska var på semester. Gick igenom förra veckans provsvar, bilirubinet var normalt igen men ALP hade gått upp, över maxgräns. Tog nya prover... fattar inte hur det kan skilja så beroende på vem som sticker, har en stor svullnad vid kärlet och är redan blå..

Nästa vecka åker jag, Tinna och mamma på liten minisemester till Tyskland. Leikur ska visas (bedömmas) utanför Berlin. Det ska bli riktigt gött!

Idag ska jag luncha med Frida och Tanja... två av mina väninnor i "Hyenorna".  Tidigare jobbade vi alla på eniro, men nu när Frida är hemma sjukskriven och ska snart ha barn och "alla" andra börjar på nya jobb, är jag ensam kvar på eniro. Så nu umgås vi när tillfälle ges, alldeles för sällan!

Kommer det fler bilder under dagen så lägger jag in dom direkt!

Inte barnvänligt torsdagsnojs:

Jag heter Penis, begär löneförhöjning av följande skäl:

·   Jag utför kroppsarbete

·   Jag arbetar på stora djup

·   Jag störtar med huvudet först in i mitt arbete

·   Jag har aldrig ledigt på helger

·   Jag arbetar i en fuktig omgivning

·   Jag får inte betalt för övertid

·   Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation

·   Jag arbetar i höga temperaturer

·   Mitt arbete utsätter mig för stora smittorisker.




BESLUT:


Bäste Herr Penis,

Efter noggrant övervägande av Er begäran har förvaltningen kommit fram till slutsatsen att avslå den samma av följande grunder:


·   Ni arbetar inte 8 timmar

·   Ni somnar redan efter kortvarigt arbete

·   Ni följer inte alltid ledningens anvisningar

·   Ni arbetar inte alltid på er av ledningen anvisad plats, utan uppehåller Er oftast på andra platser

·   Ni tar inget eget initiativ utan måste sättas på press och bli vänligt behandlad innan Ni överhuvudtaget börjar arbeta

·   Er arbetsplats är tämligen smutsig när Ni lämnar den

·   Ni följer inte alltid säkerhetsföreskrifterna t ex användandet av skyddskläder

·   Ni går i pension långt före 65 år

·   Ni tar aldrig några dubbelskift

·   Ni lämnar ibland Er anvisade plats utan att ha slutfört Ert arbete

·   Och som det inte vore nog: vi har ständigt sett Er lämna arbetsplatsen bärandes två säckar med misstänkt utseende.

Kommentarer
Emma

håller tummarna för Leikur :) vem ska visa honom?

2007-09-20 @ 12:18:56
Ninni

Reynir Adalsteinsson...

2007-09-20 @ 13:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: