2008-08-01 ? 14:33:59

Fredag

Halv åtta ringde telefonen, det var Rold "sover Ni".. ehhh ja....
Han förvandlade mitt humör till att likna en morgonilsk geting! Ja, ja... Gustav skulle kommit hem ikväll, hjölpt mig med valparna när jag ska till Ingelstads (min gamla skola) jubileum... men det var såklart roligare att stanna i Skåne och tröska....

På morgonen åkte vi till Madsjön, för att simma med Tosse, det är ingen hundförbudskylt där, inte mycket folk heller för den delen, ingen som badade, men folk som låg på stranden och solade ( i gåsskiten, massa gäss där)... iallafall hade Tosse i koppel och skulle ut och simma, frågade om det var någon som hade ngt emot hunden... nää ingen fara, hoppade i och simmade ut med Tosse, då började, ursäkta" en kärring, gapa över att det var ohygienskt att bada med en hund i samma sjö där människor ska bada!
Ahhhh, vadå människor, åk till simhallen! Fine, om vi varit vid stranden, hade köpt det.... det är ju en halväcklig sjö med alla gäss, DET ÄR OHYGIENSKT OM NÅGOT, ja, desstuom så är väl människor ohygienska, lika smutsiga de... jag menar en människa som inte duschar på tre dagar luktar ju illa, en hund som inte badar på tre dagar luktar inte något.
Nä, människan är helt klart världens farligaste djur.

Jag é inte bitter ;-)
Kommentarer
Lina

Håller med du! Gåsskit är äckligt och hundar i vattnet förorenar INTE, bara de är rastade innan och hundägaren plockar upp eventuella "olyckor".



Nu är Cärla försäkrad i Agria! Längtar tills hon är MIN, bara tre veckor kvar!

2008-08-01 @ 15:16:30
URL: http://linahallberg.blogg.se/
jenni

næh det forstår jeg heller ikke, vi tager til stranden hver aften for tiden og bader, der er mange hunde i vandet og heldigvis ingen mennesker der ser ud til at have noget i mod det, og hundene nyder at blive kølet af

2008-08-01 @ 15:31:24
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Heléne W

Lite halvdan start på dagen då? En som har det värre är Jocke, han var på Mantorp och jobbade på Dragracingtävlingar och har lyckats med att bryta fotleden. Är nu på Linköpings lasarett och väntar på operation som ska ske under kvällen. Så kan det gå!!!!! /Heléne

2008-08-01 @ 19:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: