2008-12-30 ? 07:58:29

Tisdag 30/12

21.05
Dannie, testa att söka på mitt riktiga namn!
Gustav kom förbi... han retades och kittlade mig... så huggtänderna i handen är självförvållande!

19.51
ANNA OCH LORITA, ZUPERTJEJER! VI LÄNGTAR EFTER ER OCKSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!

18.26
Lina, du är ju underbar! Värst att jag inte föder upp schäfer så jag kunde göra mig en egen "Tosse-rekryt"
Kram!

13.57
Tinna är pigg... Lilja klättar och leker....  snart dags att lägga henne... Sa till en polare för ett tag sedan att Lilja inte är särskilt klättrig... hmmmm... hon klättrar på allt!
Lilja och jag har ätit ost och skinkpaj (ja, Challe, jag vet... men allt har sin tid), gott var det iallafall..

Maria... nja... de hundar jag tittat på här, de kennlar, har antingen inte tillräckligt genomtänkt avel i min smak (vet inte vad de har för avelsdjur , deras egenskaper och hur de ska kompletteras) eller avlar inte på alla de egenskaper jag är ute efter, utan kanske bara delar av dem... Klart det inte går att få hunden med allt... men en hund som är avlad för att ha de egenskaper jag är ute efter...

10.37
Tinna är pigg, undrar om det var kräksjuka... både hon och Lilja har sovit en stund, de är inte vana att stiga upp så tidigt..
Lilja är så söt, hon matar dockorna, lagar mat och matar dem "nam nam" säger hon... Hon är även börjat säga "tack" när man ger henne något, så säger hon "gott" och "kaka", men menar "macka".
 Har börjat kika efter Tosses rekryt, ska inte ha en ny schäfer förrän hon är 6-7 år... men det gäller ju att börja i tid att titta och hålla ögonen öppna. Då vill jag har något riktigt roligt att jobba med, desto mer jag kikar, desto mer blir jag mer och mer inne på en dansk import...  Jag tror att jag vet ganska väl vad jag vill ha.... men frågan är hur man hittar den... valp vill jag ju inte heller gärna ha...
Det löser sig nog... men himla roligt att kika runt!

07.53
Tinna vaknade ngn gång mellan 5-6 och kräktes, lilla stumpan, hon har inte kräkts mer men är jätteledsen "för jag har ju tvättat händerna så noga".
Jag som hade alla hästarna inne (inkl Brá och Karolina), var ju bara att pallra sig ut vid 6 och släppa ut dem, fodra innan Hannes åkte till jobbet halv 7...
Lilja vaknade när Tinna blev så ledsen.
BTW facebook är ju toppen....
Kommentarer
Anne

Facebook! Var hittar man dig där? Ha en skön dag!

2008-12-30 @ 08:41:06
URL: http://annef.blogg.se/
Maria

För en okunnig som jag, kan du inte berätta lite vad som är speciellt och specifikt för de danska "Tosse-Hundarna"?

2008-12-30 @ 13:20:31
Lina

Men Ninni, nu ljuger du!!!!



Citat: "Klart det inte går att få hunden med allt... men en hund som är avlad för att ha de egenskaper jag är ute efter..."



Cärla har ALLT jag drömt om så säg inte att dessa hundar inte finns! Precis som för mig gäller det bara för dig att hitta en uppfödare som avlar på det du själv önskar. Ja, och så skall man ha en stor portion tur också för några garantier kan inte ens den bästa avel ge!



Lycka till med ditt nästa hundköp!

2008-12-30 @ 17:53:34
URL: http://linahallber.blogg.se/
AnnaGurevica

Hej Super-Ninni!

WE want see you!!:)

2008-12-30 @ 19:17:53
URL: http://annagurevica.blogg.se/
Dannie

Vi önskar er alla en riktigt GOTT NYTT ÅR.

Var hittar man dig i facebook?

2008-12-30 @ 21:00:11
URL: http://borgartuni.blogg.se/
Heléne

Det där med och bitas trodde jag du hade slutat med för länge sedan!!!!! Ha ett gott slut och ett gott nytt år. Kramar Heléne

2008-12-31 @ 09:43:39
LORITA GUREVICA

HEJ!HAPPY NEW 2009 YEAR!!!:):

Have are you?You are Super NINNI!!!:D:D

KRAM:Jag alskar dej:Lorita:
:);)

2008-12-31 @ 12:47:19
URL: http://loritagurevica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: