2008-12-18 ? 10:26:23

Torsdag, nuu närmar sig äntligen julen!

21.27
Unnade mig dubbel solning ikväll.... låg där och funderade på klädsel till jul... alltid samma problem, hitta kläder och skor..
För någon jul sedan köpte jag en jätteläcker julklänning (enligt mig), juliga färger, nja, svart och rosa.. men tror Ni någon annan i familjen gillade den.. Ärligast är alltid Gustav med kommentarer " idag är du snyggt sportigt klätt, bra, för du är ju ganska lat, bra förklädnad" eller "idag ser du ut som en riktigt tant, fast du inte är så gammal" (hmm Anne-Grethe kanske blir Häringeträsks skinka).. återkommer strax...
16.37
Fick mess från Niklas halv 2... "vi ska ut i skogen".. typ ska ni med... messade tillbaka "kom förbi¨på hemvägen och värm er och drick kaffe"... hahaha Olsen, Anne & Niklas var här på 10 minuter och skippade skogen... Så vi har fikat och haft trevligt hela eftermiddagen... Conny, du kan vara lugn.... med Lilja och Olsen i sällskapet är det full fart!

Så nu ska Tinna och jag alldeles snart bege oss till simhallen, julsola och simma...

CONNY, JAG ÄR HÄR, LUGN!!! Förresten är det ok om jag mailar dig bilderna idag till kortet? Kram N

10.26
Det blev lite bloggat igår...
Vi gjorde marsipanfigurer efter dagis, åh vad Tinna njuter av att sitta och skapa.. hon fixade och donade, så gjorde jag rådjur Bourgogne och det blev sagolikt gott, köttet blev så otroligt mört. rostade bla palsternacka till, otroligt gott.
Sen ngn gång efter 22, fick Hannes för sig att baka en stor pizza som han tog med sig till jobbet, hmm undrar vem han ska impa på?

Funderar på om jag ska ge mig själv tatueringarna jag pratat så länge om nu i julklapp.... jag kan ju bara inte bestämma mig var och vilken stil, ska ju tatuera tjejernas namn....

Helt plötsligt tycker Hannes jag tränar Tosse alldeles för mycket, anade att han skulle jaga annandagen, men han har inte sagt något eller skrivit något i almanackan.... så vi planerade in träning, men helt plötsligt är det världens självklarhet att han ska jaga...  och mamma jobbar.... tänkte föreslå att han jagar till 11, så hoppar jag spåra, så kan jag åka då.... mot att han får jag hela helgen sedan...
Kommentarer
Conny

Visst, maila bilderna och beskriv hur du har föreställt dig det hela!

2008-12-18 @ 12:22:13
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Lina

Men Ninni, nu får jag försvara Hannes! Annandagsjakten är ju HELIG! Den står inte i almanackan hemma heller, är lika självklar som julafton!

2008-12-18 @ 13:51:51
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Niklas

Ninni> Det var väl inte hela sanningen, det fanns sms också som påtalade att Tinna saknade Anne och ville leka! Har du provat att åka hem efter "bara" en fika och tjejerna har lekt i 30 minuter?

2008-12-18 @ 21:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: