2008-12-04 ? 10:12:13

Torsdagen den fjärde december, 20 dagar till julafton

20.36
Hannes och Lilja har varit på grötfest, Tinna och jag simmat.. Ville inte sola med min oläkta läpp, inte bränna på den tack! Lilja hade visst skött sig som ett ljus....
Tankade på vägen hem, det gick i några droppar mer än vad tanken rymmer, hmm, ------ till tom tank, stämmer!
Jo, hade så roligt...  messade Gustav från mitt mobila bredband roliga mess typ "åh hej, ska vis ses i helgen", ja lite så oseriöst som jag inte ska blogga.. och Gustav kände ju inte igen numret och messade tillbaka "åh, vem är du, ja vi kan ses bla bla", så har han ju febrilt försökt lista ut vem denna kvinna är bla sa jag att jag jobbade på granngården, så Gustav åkte ju dit och letade efter ngn han kände igen i lördags hahahahahaha!
Iallafall messade jag idag "hade du en bra helg, Lilja och Tinna hälsar", hahahaha åh vad arg han var när han ringde upp, så kul har jag inte haft på länge..
Hannes reklamerade bollen jag köpte förra veckan, fick en annan som skulle vara zuperstark MEN MED EN PINGLA I! Jag kan väl för sjutton inte åka till Värnamo och träna hund med pingla i bollen?????
Så fick jag selen jag beställt, hmmm, det var ju inte som selen på bild, skulle vara liknande funktion som en "riktig" hetssele, men hälften så dyr i nylon,  jo tack gulligt vadderad, saknades bara att den skulle vara rosa eller lila. Nja, tar med den till Värnamo så får vi se....
Kajsas mamma ringde idag och ställde in kalaset på lördag, Kajsa hade blivit sjuk (Tinna & Kajsa går på dagis ihop), men Hannes lär nog ha fullt upp ändå.

Hur vill Ni ha det, nyast först eller sist?


16.03
Nu ska jag göra som Lina, fråga Er, när jag fyller på bloggen under dagen, ska jag fylla på uppifrån (som nu)  eller underifrån???

Idag la jag Lilja efter lunch, hon sov ju till nio, så satte hon sig upp i sängen, gudasöt såklart, frågade henne om vi skulle gå ner och äta frukost, hon skakade på huvudet och gosade ner sig i kudden istället!
Så har Tosse dragit pulka idag, fått kämpa lite!
När vi kom in drack Tinna och jag varm choklad och mumsade mackor!
Fick en så otroligt vacker bild på Achilles "Chilli"



10.26
Tack Åsa för mailet, kan inte låta bli att blogga det! Fast jag bloggar inte de värsta ;-)

Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättrummet och ville tvätta sin t-shirt. Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade:  
"Vilket program ska jag använda?"
"Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?"
"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma...
-----------------------------------------------


Ett par ligger i sängen. Mannen säger:
'Jag ska göra dig till värdens lyckligaste kvinna!'
Hon svarar: 'Jag kommer att sakna dig...'
-----------------------------------------------

'Det är allt för varmt för att ha kläder på i dag' säger Erik när han kommer ut ur badrummet. 'Älskling, vad tror du grannarna skulle tänka om jag klippte gräset naken?'
'Att jag tog dig för pengarnas skull', svarar hon...




Trevlig kväll igår, men vet Ni vad, nu måste jag lägga upp alla fina bilder jag fått på mail senaste tiden!!!!!!!!!


Vår gamla Blesa, hon bor hos en ny familj på Öland och blir 30 år efter nyår, syns det???

Götängens Bonus Kasper

Lilla PXI

Söta PXI

Achilles på spårkurs

Så lite skratt:

En man stannar till vid en leksaksaffär för att köpa en födelsedagspresent till sin dotter. 

Han frågar expediten: 
"Hur mycket kostar en av Barbiedockorna i skyltfönstret?" 

Expediten svarar: 
"Vilken av dem menar du? Vi har: 
Workout Barbie, 149 kr, 
Shopping Barbie, 149 kr, 
Beach Barbie, 149 kr 
Disco Barbie, 149 kr 
Ballerina Barbie, 149 kr 
Astronaut Barbie, 149 kr 
Skater Barbie, 149 kr 
och Frånskilda Barbie, 1995 kr." 
 
Den förvånade fadern frågar: 
"Varför kostar Frånskilda Barbie 1995 kr och de andra bara 149 kr?" 
 
Den lätt irriterade expediten himlar med ögonen, suckar och svarar: 
"Herrn... I Frånskilda Barbie ingår även Kens bil, Kens hus, Kens båt, Kens möbler, Kens dator, och en av Kens vänner"
Kommentarer
Conny

Hej Ninni! Synd att vi inte hann komma förbi igår kväll. Men här på andra sidan soptippen ligger i alla fall ett litet paket till Lilja! Vad kul att se lilla PXI, skönt att hon har det bra i sitt nya hem. Du kan ju hälsar henne att Olsen också lyckats få loss en bit tapet ;-)))) Ska strax blogga en bild! Kram på er!

2008-12-04 @ 10:51:33
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Challe

Tack själv för igår, det var trevligt!

Conny - jag saknade dig i går hos Ninni :-)))

2008-12-04 @ 11:05:23
URL: http://azahara.blogg.se/
Veronica

asg* kul med roliga historier - det piggar upp. ha en fin dag kramizzzz

2008-12-04 @ 11:17:46
URL: http://www.togasnova.se
Anneli

Fyll på uppifrån, svårt att hänga med i svängarna ibland!

2008-12-04 @ 17:51:33
URL: http://brellir.blogg.se/
Lina

Jag tror att det beror på hur ofta man läser en blogg! För de som kolla ofta under dagen är det helt klart bäst om sista inlägget ligger överst, men för de som bara går in en gång om dagen eller ibland kan det blir lite svårläst när man skall börja underst och läsa sig vidare uppåt...

2008-12-04 @ 18:37:15
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Conny

Vad otroligt vacker Chilli är. En riktig stilig gentleman!

2008-12-04 @ 18:57:51
Anneli

Nyast först!!!!!!!

2008-12-04 @ 22:06:29
URL: http://brellir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: