2008-02-20 ? 20:39:04

Ang postlådan

Till kungliga postverket, om kungliga postverket ens har i närheten så flott postlåda som min nya, ska jag jogga upp till Marklanda och tillbaka (HAHAHA)
Och eftersom jag lätt listar ut vem som som för talan åt kungliga postverket.... behöver jag inte oroa mig att behöva jogga upp till Marklanda!!!

Idag är det risk för lång blogg, beroende på om Tinna o Lilja somnar.....

Binkis har fått inomhusträning idag, kort lydnadspass. Tränade mina tummar på mobilen istället, jag har ingen musarm, däremot sedan ett par år tillbaka utbränd högertumme, men den messar snabbt... Ibland får den viloperioder, men just nu är det hårdträning.

Sedan hämtade jag Tinna på dagis, hon hade med sig Sara hem, Sara ville ha en mitschubishi (eller hur det stavas) och Tinna en mastiff! Sara ville även också ha en bebis, då frågade Tinna om hennes föräldrar var gifta, vilket Sara svarade ja på och utbrast "Men då kan du också få en bebis".... där har Ni livets nyckel, giftermål!

Iallafall hittade en gammal video, första delen av bandet var från en av mina islandsresor, gissar att det var från när jag var 15, samma år jag red i ryttarlandslaget... och min och gamle Álfurs första tävling, 7,93 fick vi i tölten och varför sålde jag honom.... jo det vet jag ju.... då var det rätt att sälja, eller jag och Jökull bytte hästar.

Sedan kom plötsligt min konfirmation, vi skulle vara trotsiga... uppgiften var att visa ngt ut kyrkans vardag, så vi valde dopet, men två killar (bögar) som döpte sin adopterade dotter och jag var kvinnlig präst.... Sedan var det middag, med både pappa och morfar, glada och lyckliga (detta är drygt ett halvår innan Gustavs olycka). Prästen Harald håller tal, han tycker jag är överambitiös och har många järn i elden, jag säger att om 10 år vill jag arbeta som journalist... Tja....

Sedan kommer nästa klipp, det är mamma som filmar och Gustav och pappa har gjort en liten Marklanda-dokumentär. Pappa visar stolt den ombyggda ladugården, olika kor med olika härstamning, en Tora som mjölkar över 10 000 liter om året... Gustav springer runt med Ulme, visar katterna. Då hade vi totalt 220 nötkreatur. Även Ulme i sin blomning!!! Rörande och underbart att se, åhhh ad jag saknar den tiden!

Nästa klipp är på Nyvalla-banan, jag är nog 10-11 år, vi har både hästsläp och husvagn med upp. Jon och Daniela är också med. Jag tävlar Venus. Oj vad läcker hon var, tänk vilken häst hon var, älskade lilla Venus. Men klar för svår för en 10-11åring, men man såg ju hennes steg. Hon var iallafall enda hästen på filmen som i nte hade hjorthals.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: