2008-01-07 ? 21:58:46

för er som inte gillar vita bokstäver ;-)

Jag fick en bok i julklapp... en handlade om mat och recept av Jóhanna Vigdís... först trodde jag att den skulle vara fylld med recept på kakor och tårtor (jag som inte bakar så gärna)...
Iallafall så hade boken ett flera sidor långt förord med bla en mening som jag funderat på hel dagen " Du kan inte påverka vad som händer omkring dig, men du kan påverka hur du reagerar och hur du låter det påverka dig".
Man måste nästan läsa meningen en gång till eller hur...
Många har sagt till mig senaste veckorna "jag hade brytit ihop om jag upplevt liknande händelser som du"... Nja.. man blir ju lite härdad, absolut! Men framförallt lär man sig hur man reagerar och hur man ska hantera olika saker... och jag tror det är nyttigt att tänka på det, särskilt när det är lite jobbigt, jag kan inte påverka vad som händer omkring mig, men jag kan påverka vad jag själv gör och hur jag reagerar....

En annan sak jag funderade på var bloggen, hela Sverige bloggar.. men varför bloggar jag...? Jag läser lite ibland andras bloggar... men inte regelbundet.. det är Tanjas, Brellir och Naeturfrost.... ja och kennel Dreaming Ocean´s dagbok.... ja och Maggans (Von) nytt och kryddat... hmm det blev en hel del...
Men iallafall... jag kan inte kolla ip-adresser och sånt... men jag ser hur många som kollar c 40-50 olika datorer och i snitt varje användare 2-3 ggr dag.... och jag känner nog bara till 15 som kollar bloggen... spännande, eller hur!

Ang det jag skrev igår.... med vykortet... idag har jag till min glädje haft kontakt med två vänner som jag inte pratat med på länge...
Å Malin... samtalet bröts pga strömavbrott typiskt...o jag har inte kvar ditt mobnr!!! Skicka över det!!!
Kommentarer
Emma

jag är inne på din blogg minst 2 gånger per dag, det finns alltid mycket intressant läsning tycker jag :-)

2008-01-11 @ 22:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: