2008-01-26 ? 13:31:09

Lördag

I torsdags gick min älskade morfar bort. Han steg upp på morgonen, åt frukost, la sig för att vila och vaknade inte igen. En viktig del i mitt liv, är borta. Min morfar var både allvarets och glädjens man. Han kunder visor och sånger som ingen annan, en fantastisk författare. Han hade redan intruducerat Tinna i de isländska sagorna, hon kan sagan där Gunnar på Hlidarendi ger sig fru Hallgerdur en örfil och Hallgerdur vänder sig mot Gunnar och säger:
- Denna örfil kommer du får betala tillbaka.
Många år senare i strid går Gunnar pilbåge sönder och han ber sin Hallgerdur om en lock ur hennes hår och hon svarar:
-Nu få du betala för örfilen, och Gunnar dödades i striden.



******
Mia, [email protected]
Kommentarer
Heléne Wicander

Jag är så ledsen för er skull. Hans vänlighet och hans sångstunder kommer att vara ihågkomna. Även hans glädje för Roxie som han tog hand om så väl vid hennes första valpning. Många kramar från Heléne

2008-01-26 @ 13:53:06
Malin och Björn

Våra varmaste tankar går till er.

2008-01-26 @ 17:39:48
Jenny

Beklagar sorgen!

2008-01-27 @ 10:30:22
Camilla

Beklagar sorgen efter din morfar!
Tänker på dig!
Kram Camilla

2008-01-27 @ 13:00:16
URL: http://kenneldreamingocean.dinstudio.se/
Charlotte Andersson

Beklagar sorgen efter din morfar.
Hälsningar
Charlotte Andersson med familj

2008-01-27 @ 14:13:33
Lina

Hej Ninni! Kul att du kikar in hos mig...kikar hos dig varje dag också!

Så tråkigt med din morfar. Försök glädjas åt alla minnen du har tillsammans med honom...han kommer alltid finnas hos dig.

Lilla Ross Man kan du läsa om i den "blogg" jag haft ute som annons för att hitta rätt familj åt honom. Jag tror att han nu hittat sitt hem, ett hem med mycket fart och tävling och en underbar lite kille som kommer att älska honom.

2008-01-28 @ 21:38:39
URL: http://lillarossman.blogg.se
Emma

Tråkigt att höra om din morfar, beklagar sorgen.

2008-01-31 @ 11:56:28
Dannie

Tänker på er

Hälsningar
Dannie & pojkar

2008-02-04 @ 08:35:14
URL: http://www.borgartuni.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: