2008-01-09 ? 20:51:56

Utnyttja min blogg..

De få julklappar jag köpte iår... gick faktiskt i miljöns tecken, mamma fick bla en sodastream... Iallafall.... jag tänker mycket på miljön. Jag kan bara påverka det jag gör, men jag kan ju via bloggen kanske påverka 40-50 andra personer ;-) Så ska vi utmana oss själva.... Hannes fick boken 100 sätt att rädda världen... och jag tänkte att på måfå välja ett litet tips och boken, skriven av Johan Tell, *Drick ekologiskt kaffe, både för din hälsa och de som producerar kaffet. Varje år dör flera hundra kaffearbetare av bekämpningsmedeln som används. GEVALIAS EKOLOGISKA KAFFE KOSTAR LIKA MYCKET SOM DERAS ÖVRIGA SORTIMENT!

Jag var och handlade igår, Pampers och Liberos ekonomipack blöjor kostar lik mycket, men Pampers innehåller 20 st fler.... nu byter jag märke!
Sedan köpte jag bovete.. Tinna håller på att ta sig ur vällingträsket och önskar våfflor istället... så jag gör en sockerfri smet med en massa bovete i och hon tycker de är supergoda! De är ju mycket nyttigare än typ de flesta brödtyper!

Mamma har opererat knät idag... "idrottsskada"... effekten av att vara släkt med Carolina Kluft och hela tiden jaga hennes form, hehe.... Min mamma är nog en av de mest vältränade 50-åringarna i Sverige....
En som däremot är mindre pigg är min älskade morfar, han åkte ambulansen i morse och ligger på medicin-iva  med lugninflammation och lätt hjärtattack.

Håller tummarna för att Saga ska börja löpa och paras troligen med Fjellalundas Agust.

Binkis är en superhund, förutom att hon är en underbar dansksvensk, så håller hon ordning på Tinna. Allt Tinna slänger på golvet, hämtar Binkis och gömmer i sin filt... heeeelt perfekt "plocka upp din mössa annars tar Binkis den" :-)

Just det.. glömde, jag kikar ju på Kittygårdens blogg med!

Jenny undrade hur det går med "pöjkarna", Leikur och Otur... Det går riktigt bra, de rids för fullt, att Leikur är en bra ridhäst visste vi, Otur är fruktansvärt bra!!! Lättlärd, lättinriden och rörelser såklart (tur att han har dom, annars hade han ju varit tråkig, snäll och lättriden, då måste man ha mycket rörelser för att passa mig). Så fort jag är i sadeln och mamma på benen så kommer vi ha fyra herrar i full gång, Stjarni, Geysir, Leikur och Otur.
Till vintern sätter vi igång Sara och Freyja!

Förresten... Hannes behöver lite tips... har gett upp att hitta ett andranamn till Lilja, han säger nej till allt, så nu har jag sagt att han får till helgen på sig, annars väljer jag ;-)
Så ngn som har förslag, Lilja....X
Kommentarer
Ninni

Just det.. läser ju Kaspers blogg med ;-)

2008-01-09 @ 22:32:46
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Anneli

Hoppas Sven-Gustav kryar på sig!
Kram

2008-01-10 @ 07:09:05
URL: http://brellir.blogg.se
Camilla

Ett förslag på ett fint andranamn åt Lilja är Tindra eller Saga.
Hoppas att din morfar kryar på sig snart!
Kram Camilla

2008-01-10 @ 14:46:59
URL: http://kenneldreamingocean.dinstudio.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: