2008-07-12 ? 10:12:03

Lördag

Va, skulle jag vara beroende???
Anneli, din blogg, har du en blogg?

Det var sms-tummen som ansökte om semester!

Har skrivit lite text till gårdagens bilder :-)

Igår hade jag köpt lite kvällsgott till mig och Hannes, men han somnade när han skulle lägga Tinna.
Så istället gick jag med hundarna, underbar kväll, åhhh vad jag älskar mina hundar, vi sprang, busade, kastade pinnar.
Väl hemma fick hundarna lite fredagsgott och jag gjorde kex med olika goda ostar och hällde upp ett halt glas rött. Så fyllde jag jacuzzin, plockade fram lite spa (Gustav har snott min ansiktsmask). Fotfilen åkte fram, men Rosas fotspa i minnet så googlade jag, Rosa... hälbenet räknas inte som förhårdnad och ska inte filas ner! Rosa satsade på hälbensamputation genomförd med fotfil nämligen!
Mina klassiska cd-skivor har blivit hackiga, får införskaffa nya!

Idag ska gräset klippas! Köpa lite blommor och plantera, kolla om det är dags att plocka av klarbären och göra sylt, baka bullar.

Anneli, ang imorgon, måste prioritera mina vuxna vänner ;-) när tänkte du komma förbi?

17.31
Jag har... för första gången hunnit före mamma att byta hos valparna, meddelande att jag hade för avsikt att låta dem flytta till Häringeryd när de börjar bli riktigt rörliga (läs busiga), njääää det behövdes inte alls, de kunde stanna hos henne. Är det ngn mer som hört att hon slutat föda upp hundar??? Får jag erkänna att det är ju hur enkelt som helst att vara hunduppfödare med en mamma som henne.
Så plockade jag 1,2 liter klarbär och lite vildhallon, har kokat sylt, planen var att göra vildhallonsylt, men de fick åka med klarbären. Har lärt Tinna (som rastat ensam alla tre hundarna 1 km) att riktiga husmödrar gör inte körsbärssylt utan klarbärssylt ;-)
En burk sylt ska till mamma och Rolf och en burk inlagda gurkor.
Hannes snickrar på det gamla valphuset, oj vad det har bott många valpar där, vore coolt att räkna efter!

Oj vad det åskade, blev riktigt rädd, var ute hos hästarna och fixade staket (byta hage), så kom en blixt och det gjorde riktigt ont i armen! Scary!

Avsikten var att göra pannbiff, osäker på om jag orkar, kanske lasange istället.

Var en runda på Plantagen, köpte lite nya plantor, kikade på perenner, insåg att jag har nog inte mer tid för trädgården iår än gräsmatta, hallon, dahlia och lite syrénbuskar, jordgubbarna är lite trötta.

Iallafall städat badrummet. Har senaste tiden tvättat mer än jag vikt, det går att hämta kläder från sträcket och strykbrädan ;-)
Så i morse skulle Hannes vika tvätt, kom ut med fyra tvättkorgar tvätt- ren tvätt, svarade innan han svarat, oj jag har tydligen tvättat MYCKET mer än dig, haha gäller att vara snabb! Har två dryga korgar som väntar och två hundfiltar.
Om vädret håller uppe ska jag klippa gräset och grästrimma.

Jór är så söt, leker med fölen och kliar dem!

Just det... handlade lite kläder på Family House med ;-)
Kommentarer
Anneli

Haha, jag hade faktiskt tänkt att ställa in ändå. Inget bra fotoväder!!! Vi kan ta det i veckan istället?



Min blogg är THE blogg. Den bästa.

2008-07-12 @ 15:19:54
URL: http://brellir.blogg.se/
Anonym

oj då ska man inte det....??? trodde ja.... Få ta en kurs hos dig då=)

Kram



(nu måste vi ses snart...)

2008-07-13 @ 14:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: