2008-07-05 ? 17:54:52

Lördag

Testade Sunna igår på grannens hane, valde att stå över att para idag och åka imorgon till Agust. Ska höra med mamma om de kan passa Saga eller om jag måste vara hemma. Så är det att ha många djur, himla pass, men det är det värt.

Tinna tyckte gårdagen var kanon, skulle först hänga på 5 mil till idag, men son tur är gjorde hon det inte, varit jättetrött. Hon ska få ansluta sig till kuskarna ikväll så får vi se om hon ska hänga på 2 mil till imorgon.

Hannes har byggt massor idag, jag har klippt gräs. PXI är HELT ORÄDD! Hon och Tosse sprang och hoppade runt gräsklipparen, fick stänga in dem.

Vi var i Öjaby häromdagen, oups, hundförbud, men det var så lite folk, så jag tog med PXI till delen av stranden där det inte var några människor. Det blåste och var rejäla vågor, men varmt i vattnet. Vadade ut och lockade på henne. Lilla PXI tyckte först det räckte att blöta tassarna, men eftersom jag vill att hon ska bli tuff och orädd, var det bara att jobba sig framåt och efter en stund simmade hon glatt upp och ner i vågorna. Hon blev helt slut och somnade på filten efteråt.
Häromkvällen fick hon följa med på långpromenad, hon sprang som en toka hela vägen till Häringertorp, så blev hon trött och vilade medans jag plockade blåbär, sedan var hon igång igen.
Det blir inte så jobbigt för henne att hänga med de stora hundarna att gå, eftersom jag är så BÄRTOKIG så blir det ju vila emellanåt. Hallon är det bästa! Finns inget godare än hallon, därefter blåbär och smultron, längst ner på listan kommer jordgubbar, de är okej med inte i närheten av hallon!
Rastade Saga innan, vi plockade (okej jag) hallon, körsbär och klarbär. I år ska jag göra klarbärssylt, det gjorde alltid mormor. Har köpt gurkor som jag ska lägga in.
Anneli och Daniela, ni är väl minst lika husmoderliga, eller????
Jo, Daniela, lovar säga till nästa gång, det är mamma & Rolf som arrangerar ritten.
Kommentarer
Lina

Tror du att jag blir valpsugen när du skriver om Pxi...?

2008-07-05 @ 19:40:35
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Mia

När kommer det bilder på Jór och hans ston?

2008-07-06 @ 00:29:15
jenni

hej pxi

dine søskende, mimer og kraka elsker også at bade. kraka var i vandet første gang som 8 mdrs og hun gik lige ud i bølgerne og svømmede, som der ikke var noget vand. hun svømmer ofte så langt ud at jeg må kalde hende ind igen

hilsen jenni

2008-07-06 @ 08:02:22
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Dannie

Husmoderlig jag? Snälla nån, vad är det? Går det att äta?

2008-07-06 @ 09:37:45
URL: http://borgartuni.blogg.se/
Eva o Kasper

Kasper har simmat en gång, det räckte visst. Nu går han ut till magen, sen vänder han. Har försökt att locka för jag vill ju gärna ha en badglad hund. Men icke. Några bra locktips sm kan funka i vattnet?

2008-07-06 @ 21:31:03
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: