2008-06-01 ? 10:15:41

Födelsedag

Glasstårta till frukost, frallor med gott till, inte alls fel!
Hannes är ute oh bygger... jag städar badrummet, hittade en polkagris på golvet, hur jag än gör, sitter den som sten!
Hannes har fått en "super"-grästrimmer (hahaha Rosa, den är hans, den kan jag ju inte låna hursom helst), snygga kalsonger (får han två gånger om året, denna gången inte på Dressman utan lite mer fancy), expresso-koppar...
Planen är att åka på lite utflykt, till Donkis om Tinns får bestämma...

Så fick jag tips om en jättevacker grå schäfertik, kunde inte låta bli att kolla upp den lite närmare. Visade sig att den inte var tillräcklig för ägaren/föraren i fråga, men iallafall tänkte jag till det jag ska pyssla med kan det ju vara okej, själv såg jag det som en omplacering tills jag fick priset, rövarpris, hade ju kunnat köpa två hundar för dom pengarna, nej tack... Skillnad på att vara schäfersugen och galen, haha!

22.03
Vilken underbar kväll!
Vid lunch åkte vi till Bokhultet, lite picknick och promenad, Lilja testade bärstolen, gissa om det var poppis.
Hem för att städa, på vägen kom familjen Martinsson-Käll, så naturligtvis trollade vi fram lite mer mat  och vilken fest det blev, kanonmysigt! Mamma och Rolf såklart... vi åt grillat vildsvin, flintastek och lax, nypotatis, lite såser, gött! Gissar att det kommer bilder:  http://rosa-villanshojd.blogspot.com/
Så kom knotten och festen tog slut, nja så illa var det inte, det är ju måndag imorgon. Tinns ovh jag gick med sällskapet, så på hemvägen plockade vi blommar och det kändes som sommarlovssommar!
Allt var så underbart vackert och att ha en soldäck, lovely!
Så gick jag ut till hästarna, både Thule och Tindradís diade Linda! Smörjde och fixade Nafna, syns inte att Linda har eksem, har inte smörjt henne en enda gång. Freyja har massor! Är det ngn som ska till Ullared som man kan skicka bud med??? Eksemtäcken!

Sunna var förresten med och gick, vi träffade på rådjur, hörde fåglar, som vanligt, utan koppel.... Hon älskar soldäcket, Tinna har bäddat fint åt henne, hon har dessutom fått vildsvin till kvällsmat.
Kommentarer
Rosa

Åhhhh Vad avis jag blir, jag vill oxå ha en "super"grästrimmer.

Grattis på födelsedagen Hannes!! önskar vi på Villanshöjd

2008-06-01 @ 11:01:19
URL: http://rosa-villanshojd.blogspot.com
Rosa

Nu ligger de 2 bilder på min blogg.

2008-06-01 @ 22:51:07
URL: http://rosa-villanshojd.blogspot.com
Dannie

Grattis på födelsedagen Hannes, du börjar bli gamal!
Han är snart lika gamal som mig ju...

2008-06-02 @ 11:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: