2008-06-20 ? 23:06:41

Oj vilken dag

Vid 13.30 var planen att komma till midsommarfesten, först vid 14 var vi hos mamma och Rolf, Saga mådde bra, de satt och njut i vinterträdgården. Så kom vi till festen till slut, med massa baguetter och sallad. Familjen i Lilla Vallstugan hade fått en son kl 6 i morse, bebisen hade kommit ut på en timme. Så åt jag första portionen, mamma ringer, Saga på gång, men jag behövde inte komma hem, njo klart jag ville. Så hem åkte jag och Lilja. Mamma lagade midsommarmat och Rolf och jag satt hos Saga, vi åt tårta och väntade någon timme. Så kom första valpen och det fortlöpte ju som Ni redan sett. Så när allt var färdigt, ja valpningen, hade mamma maten klar. Jag var HELT SLUT. Vilken spänning det varit. Hannes ringde, Tinna hade badat med kläderna på, vägrade låna kläder och sprang runt i någon bebisblöja! Men, jag, mamma, Rolf och Gustav (ja Lilja med, som dessutom sett hela valpningen från sin stol, spännande) åt midsommarmiddag och mös. Så åkte jag tillbaka till festen, där det grillades för fullt! Min käre make och Johan hade kalasat duktigt ;-) och skulle köpa en segelbåt. Så åt vi underbar grillad lax med tillbehör, härlig fest med härliga människor. Så blev Tinna trött, började storgråta-längtade efter Lonis.... hmmm vi åkte hem. Satt i bilen hem med tre sovandes personer, som just nu är en sovande Tinna, en pigg Lilja som tittar på fotboll och en aningen medtagen make.... på toaletten ;-) Fyra nya små valpar... midsommarvalpar! Jag är trött! Natti! Bilder kommer imorgon!
Kommentarer
Lina

Kommer kika in hos dig mååååånga gånger imorgon! Skönt att allt gick bra!

2008-06-20 @ 23:22:34
URL: http://linahallberg.blogg.se/
jenni

hvor herligt, fire fætre og kusiner til mine små, tillykke tillykke fra danmark

2008-06-21 @ 08:01:22
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Charlotte

Ett stort grattis till valparna. När får vi komma och titta på underverken. Lycka till med maken...

2008-06-21 @ 09:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: