2008-06-10 ? 08:52:32

Tisdag

Lilja ligger i sängen och morgnar sig, väckt av Tosse! Hon var lite osmidig, Hannes projekt nya dörrar är låååångt ifrån färdigt! Så listerna står lutade mot en vägg och Tosse har en glad svans ;-)

Tråååkiga fotbolls-em! Fotboll är mesigt, hockey är kul!

Idag ska jag baka, storhandlade igår, ska baka kakor!

Nu ska jag hämta Lilja!

Förresten, igår satt Lilja upp själv, första gången!

Saras föl mår fint, namnen min mamma väljer mellan är Terna, Tvista, Tíbra och Tíra!

Nu ska jag gosa med mina härliga hundar, är fortfarande på rosa moln!

16.18
Vad roligt med så många kommentarer.. Rosa säg till gubben i fönstret att han ska skriva sitt namn och inte vara anonym hihi... vi ses i skogen under fotbollen...  så ska jag berätta en spökhistoria!

Lina, ja ring en kväll när du hinner, magen är RUND OCH GO! Jag ska testa pesto, perfekt nu när det blir svalare!

Efter jag hämtat Tinna åkte vi till Citygross, köpte flugpenna, flugsmäcka, PLEDGE, Ajax och Ajax... På vägen hem säger Tinna jag vill leka med Aliciaaaa... så sov hon...
Så skulle jag mata Lilja när vi kom hem, väldigt vad Tosse var tyst på nedervåningen.. gick ner.. tomt... hon har gått ut själv ropar på henne, då kommer hon med en blomkruka (så där man hänger  i krok), den och allt annat har blåst iväg här, till och med stolarna på soldäcket... men det är ingen mening att gå ut och städa förrän blåsten lugnat sig.
Iallafall Tosse var aningen förvånad över att ha violer i halsbandet!

19.41
Tinna tycker det är kallt, ute i vinterjacka! Skulle fota hundarna, men alla magic moment hann jag inte med... de flyttade på sig så snabbt.. hade ett fint när de satt jämte varandra,,, men hann inte knäppa av.
Hannes undrade om han inte kan få ha med Tosse i drevet.. på vildsvinsjakten.... eh njaaa.... eller inte. Iallafall är han beredd på att lägga långa spår, 1,5 km.
På Marklanda stod min och Gustavs hövagn lövad och fin! Student imorgon, så spännande!

Lina, det var roligt att prata!
Nu ska jag till Marklanda, Lilja sover... Tinna och Hannes ska kolla på fotboll!
Kommentarer
Rosa

Vad sägs om en promenad när det är fotboll på tv:n Jag är inte heller så intresserad.

2008-06-10 @ 12:54:06
Rosa

Ska vi ta en promenad när det är fotboll? Jag är inte heller så intresserad.

2008-06-10 @ 12:55:34
URL: http://rosa-vilanshojd.blogspot.com
Rosa

Hmmm konstigt. Jag fick ett medelande att mitt inlägg inte gick fram så jag skrev det igen som du ser. Men det gick ju fram iallafall. Hmmm. Nu spökar det....

2008-06-10 @ 12:57:15
Rosa

Din blogg har fått fnatt... Terna va fint.

2008-06-10 @ 12:59:40
Lina

Testa pesto med groblad!



Själv har jag ibland gjort en variant med torra rena groblad som jag lagt i liten mixer, hällt olivolja 60 grader över, och sen mixat och låtit svalna under lock. Grobladen har jag sen silat bort och använd oljan. Ibland har jag lyxat med en liten skvätt vetegroddsolja! Kanon!



Men var försiktig med olivolja när det är varmt, behandla bara på kvällen, annars blir det lätt brännskador.



Berätta gärna hur det går!



Saga? Börjar hon bli rund om magen nu? Måste ringa dig en kväll, blir aldrig färdig till det bara...

2008-06-10 @ 13:09:12
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Lina

Känner igen schäferns svans som ofta slår ner saker!

Scottis svans(blandras Schäfer-BorderCollie-Labrador)var i perfekt höjd för soffbordet!

2008-06-10 @ 13:56:23
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Anneli

Mmm, student imorrn.. Längtar!! Visst var hövagnen fin, tycker vi lyckades riktigt bra med den!

2008-06-10 @ 20:11:17
URL: http://brellir.blogg.se/
Lina

Jättekul att prata med dig oxå!

2008-06-10 @ 21:20:48
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: