2008-05-17 ? 09:22:24

17 maj

09.18
Sleipnir fyller 1 år idag!
Nafna har rest sig och lagt sig fyra gånger, Hannes ska ut och kolla henne. Nu reste hon sig igen.

Brá föl är inte döpt ännu, har Ni några namnförslag?

Till Lindas föl har vi pratat om:
Ténor, Tjaldur, Tyr men har egentligen inget direkt namn vi fallit för. Namnboken ligger på Marklanda. Iallafall är fölet jättepiggt, hoppar, töltar och busar.

Idag tänkte jag åka och köpa prydnadsgräs, planteringsjord. Hannes ska få göra ett litet land, planterar lite smått. Vill plantera hallon. Hallon borde växa bra bakom stallet, mycket kväve där. Har en sockertoppsgran som jag ska göra ett stenarrangemang runt


Nej, nu tror jag det är dags för Lilja att sova!

13.14
Jag ska aldrig mer kolla föl utan glasögon, det är en pojk!
Vi har haft lite problem, han har inte fattat hur man ska äta, så jag har mjölkat Linda och gett honom med spruta, vi håller tummarna för att det går vägen.

13.25
Smålandsposten ringde, de kommer skriva en artikel om lille plutten! www.smp.se

16.49
Jag tror och hoppas att det går bra med lill-killen. Har fått i honom mat i spruta (i munnen) och han har diat lite. Han har blivit supergosig alla redan, vill mysa och bli klappad.
Läste Ni artikeln i SMP, nu var det ingen hästkille som gjorde intervjun, men det var kanske inte riktigt så jag svarade, men men, en tidning är inget uppslagsverk.

17.48
Teitur kallades för Pingu tills han var döpt, dagens lille för Torsten.
Torsten mår bra, vi är lite oroliga såklart, så vi håller stenkoll.
Linda förstod att vi försökte hjälpa henne, hon stod snällt när jag mjölkade henne och lät mig göra vad jag behövde med Torsten. Thorsteinn kanske???
Ska gå ut och bildblogga honom.
Vi ska fira Sleipnir och Torsten med årets första grillning! Tinna ska sova hos Maja.
Har varit och köpt vinbärsbuskar, hallonbuskar och lejongap :-)
Skulle köpa prydnadsgräs, men det hade inte det jag kikat ut.
Jag har ju nämnt för vissa om vår blivande prinsessa Eira, i väntan på bild, http://www.gaardhunden.webbyen.dk/
Se Aza´s valpar. Hur underbart choklad kan man bli? Har Ni sett en så underbar valp?

20.19
Har varit med grejer hos Tinna, hihi hoppades på att hon skulle vilja följa med hem och sova, separtionsångest. Det är tredje gången vi sover utan henne, vår bröllopsnatt sov hon hos farfar, trettonhelgen sov hon och bonuskusinen Viktor hos mormor och Rolf, inatt hos Maja, visserligen bara några meter från mormor och Rolf).
Vi fick besök, en kvinna med man och barn kom körandes. Det visade sig att hon vuxit upp här, hon fick komma in och se, hon grät stackarn, blev så rörd. Det visade sig att hon haft fem islänningar på 80-talet och en gårdshund.
Kommentarer
Elin

Sorry, såg nu att det hade blivit en pojke! ;o) Så går det när man läser snabbt! Hoppas det går bra med honom trots att det krabbar med maten!

2008-05-17 @ 15:49:44
URL: http://ishastar.blogg.se
Lina

Oj, missade att artikeln var inne redan idag! Så fin han är!
Namnförslag:
Teflandi (Schackspelare)

2008-05-17 @ 17:12:59
URL: http://linahallberg.blogg.se
Lina

Så liten världen är... Tänk att både islänning & gårdshund funnits på gården tidigare.

Underbar liten valp. Känner hur gott hon luktar...

Vilken datum är Sagas valpning uträknad till?

2008-05-17 @ 21:38:17
URL: http://linahallberg.blogg.se
Jenny

Grattis till de superfina fölen! Särskilt intressant för mig att jämföra likheter med mina Orri barnbarn och dina. Känner igen de fina halsarna och bogarna! Lycka till med de små liven och namngivandet!

2008-05-18 @ 09:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: