2008-05-21 ? 08:01:11

21 maj

07.56
Rolf väckte mig 06.40 med ett mycket oväntat samtal! FREYJA HAR FÖLAT, va? Vi var ju inte säkra på när (fribetäckning) men gissat oss till juni/juli!
Rolf säger att det är ett sto, väl undersökt liten flicka. Åkte ju upp så fort jag kunde för att skåda underverket, min älskade häst har fått föl. Ett brunskäckt stoföl (fast vi håller det väl lite öppet för säkerhets skull), hon har brun hätta, huvudet och halsen, bringan, bogarna och frambenen är vita, bakdelen brun, sedan har hon två exakt likadana halvstrumpor.

Denna häst säljer jag aldrig, snälla klubba mig i huvudet om jag ens överväger det, ett sto eftet Freyja! Nu gäller det att hitta vackraste tänkbara namn till denna skapelse!!!!

Vi fick besök igår, se gärna vad vi hittade på: http://brellir.blogg.se/

08.57
Någon som är sugen att hitta på något i eftermiddag?

09.32

Charlotte, ja det var fint, har jag inte ens tänkt på, ska föreslå Hannes det (han är väldigt noga med namn, det får inte vara några bomber eller granat-namn) Telma, hmmm.... Tekla

Daniela, nääää blev plötsligt upptagen, hehe....  Avelssto, nej hund. Freyja är som min hund ;-) Denna fölungen ska packas in i bomull och sedan ramas in, tänk att jag har fått en Freyja-dotter, Freyja, underbara overkliga häst. Den som inte ridit Freyja förstår kanske inte vad jag pratar om, men Daniela och Anneli, hur beskriver man en ridtur på Freyja... Rolf har nog bara ett ord för en Freyja-ridtur FART!

Anneli, nä hinner inte, ska vifta på tårna i eftermiddag ;-)

11.21
Namnförslag
Talía
Teija
Tekla
Telma
Tindra

Fler????

14.35
Hämtade Tinna på dagis, vi åkte direkt till Svenska tantens café. Det var jättemysigt, inte dyrt heller, kan jag verkligen rekommendera ex på mors dag www.densvenskatanten.se
Så hade de sådana kaffemuggar till salu som jag letat eftet hur länge som helst.... kunde inte låta bli, men de var superdyra, hjälp! Köpte två... Ska ju betala helikopterturen på lördag med innan föräldrapenningen kommer... som är sådär roligt ungefär hälften mot vad man har i lön.

Rastade Saga och Lonis, kikade på söta fölis!

17.24
Bild på lilla T* finns i bildbloggen, ja även en teckning Tinna ritat, visst är hon duktig, undrar om den ska få följa med till tandläkaren imorgon?

Dagens av Daniela:

En smålänning åker till landet på några dagars semester. Där köper han en tjur för 1000 kronor av en bonde. Han övertalas att hämta tjuren dagen  därpå. Nästa morgon kommer smålänningen för att hämta tjuren, men 
upptäcker att den har dött under natten. 
Han kräver pengarna tillbaka men bonden har redan spenderat pengarna han  fått för tjuren. Då beslutar smålänningen sig för att ta med sig den döda  tjuren hem till stan, till bondens stora förvåning.
Efter en månad träffas de igen och bonden kan inte hålla sig utan frågar vad smålänningen gjort 
med den döda tjuren. Då säger smålänningen: 
"Jag startade ett lotteri med tjuren som högsta vinst, sålde 500 lotter 
för 20 kronor styck och tjänade 8980 kronor!". 
"Men tjuren var ju död, är det ingen som har klagat?" undrar bonden 
förvånat. 
"Visst, men bara vinnaren, och han fick sina 20 kronor tillbaka" svarade 
smålänningen. 
Slutsats: Man kan alltid vända ett nederlag till framgång.

OBS:


From 1maj i år är det nya regler på
hur hundar ska fraktas i bil.
Hund räknas som en last o skall därför
fraktas därefter....
Så hundar skall fraktas i bur eller i så kallat
selbälte för hund.
 
Om Polis stoppar o ser att lös hund finns i bilen
så kostar det 2800kr i böter.
 
Så att ha lös hund i bilen kan bli dyrt.

fart i bilen Original
Kommentarer
Charlotte

Grattis till fölet!!! Ett namnförslag om det är ett stoföl?! Tekla är fint tycker jag.

2008-05-21 @ 09:10:15
Dannie

Härligt, nytt avelsto i framtiden?
Vi tänker inte bara klubba dig om du skulle få för dig att sälja detta föl...

Har du inga planer senare idag kan du alltid följa med mig och värka hovar....hahaha

2008-05-21 @ 09:26:51
URL: http://borgartuni.blogg.se
Anneli Johansson

Hahaha... Ninni, ja snälla följ med och verka hovarna på hästarna!!!

(Tindra tycker jag är fint).

2008-05-21 @ 11:31:20
URL: http://brellir.blogg.se
Charlotte

Tandläkare och tandsköterskor älskar teckningar!

2008-05-21 @ 18:52:37
Eva o Kasper

Grattis till fölet, Tekla låter fint tycker jag.

2008-05-22 @ 07:09:40
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: