2008-05-24 ? 10:23:31

24 maj

10.33
Vi skriver om dagens inlägg! Vi börjar om från början!

Planen idag var för min del MH, när jag skulle åka vid halv åtta vaknade Tinna och villa absolut följa med! Så subersnabb påklädning, frukost i bilen åkte vi upp till brukshundsklubben. Där träffade vi klart många känningar! Vi hann med två hundar, Tinna var kanonduktig. Sedan var det snabbt hem (Tinna och Hannes skulle ju flyga), vad står i hagen, två skäckföl! Hade haft telefonen på ljudlös, inte hört att Hannes ringt. Lilja och Hannes såg Nafna föda sitt fjärde föl, svart-skäck med stjärn. Nu säger jag inget om könet, jag har mina aningar, men T var snabbt på fötter och visade samma kaliber som syskonen gjort, här ska vi inte lyfta på min svans, icke! Hittade moderkakan, hel och fin. T var fortfarande blöt när jag lämnade hagen för att gå in till Lilja, Hannes och Tinna hade bråttom! Thule var jättenyfiken på bebis, så spännande! Linds spenar var stenhårda, så henne håller jag koll på idag. T har redan bajsat och ätit (puh).

11.26
Tinna ringde, helikopterflygningen var kanon!!!!!!!!! Underbar, fantastiskt!

Återkommer med MH-bilder, fölbilder (både på Töfradís och T), gårdshundsbilder och helikopterbilder.

Rosa: Vi är på flygande fot hela dagen, imorgon????

image415

Kommentarer
Rosa

Grattis till fölet.
Om ni e hemma i eftermiddag så kommer jag gärnma förbi en lite runda och tittar på undret.

kram kram

2008-05-24 @ 11:21:30
URL: http://rosa-villanshojd.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: