2008-05-25 ? 10:24:04

25/5

Oj vilken dag igår,  vi kom hem sent, lite bilder från kvällen i Tjureda i bildbloggen,

I morse fölade Lind, ett brunblackt hingstföl, Torfi från Marklanda.

Idag blir det en minst lika spännande dag, återkommer!

12.25

Igår var det fullt upp, MH, helikopterflygning, mer MH, examensfest för Malin i Tjureda, träffade massa härliag vänner. MH (mentalbeskrivning av hund) är alltid spännande och oförutsägbart. Men framförallt, det är en beskrivning av hund i nya situationer, nu säg jag inte hela Kittygårdens B-kull, men de två första systarna var raka motsatser, sedan såg jag två bröder som var mer lika, den siste av Bexx-arna, föll mig mycket i smaken. Tinna skulle tvunget vara med och var jätteduktig på att vara tyst och titta.

Sedan skulle vi till Malin och Tony i Tjureda, körde fel, hamnde i Rottne, nu fattade jag äntligen varför så många av mina vänner köpt hus eller planerar att köpa hus där, det var ju jättefint. 
Hos Malin grillade vi och hurrade såklart, skojade med henne "ogräsrensnings-examen" ;-)

Så i morse fick jag en present av Tinna, hon hade valt helt själv, vilket jag uppskattar, ett par röd-vitprickiga skor :-)

Så fölade Lind, en stor stark herre, brunblack (Lind som har mest skäckgener av alla våra hästar), han är linjeavlad på Orri, så den som gillar Orri, han finns ett ämne för framtiden. Lind får så starka föl, de bara reser sig upp och töltar iväg. Thule är jätteglad, massa polare! Torfi (Torvi) heter lillkillen.

Har putsat möbler med möbelpolish, luktar gott i hela huset, Pledge är ett kanon polish!

Så om några timmar ska jag göra något riktigt roligt, håller på det lite, berättar mer sedan!

21.10
Vilken dag!
Med dagens höjdpunkt var Achilles MH! Jag är så lycklig, vilken liten tuffing! Lite lagom social, fin lek och kamplust, gick ut med bra fart på lilla bytet, nosade på bytet, båda gångerna. Passivteten, mestadels lugn, hade koll på läget. Avståndsleken, intresserad, markerade, men lekte inte.
Dumpen reagerade han på, flydde kopplets längd, men gick fram och kollade av, framförallt inte ett uns av kvarstående rädsla.
Skrammel, kort stopp, direkt fram, ingen kvarstående rädsla.
Spöken, över lag framför matte, morrad, reste ragg, enstaka flyktbeteenden "kom inte hit era jäklar för här är en stor arg gårdshund som vaktar matte"!
Framförallt, skottfast!
Känd mental status, HD A, utställd off 2:a pris, inoff 1:a pris HP BIM, samt startar sin första agilitytävling om några veckor.
Grattis Millis till ett fint MH och en fin hund. Det spelar ingen roll vilka gener man har i en hund om man inte förvaltar dem rätt och föraren för hunden framåt! Bra jobbat!

Sedan efter MH´t, åkte vi till Tantens med Rosa m. familj, kanontrevligt och fikade. Sedan hem till Häringeryd för lite korvgrillning.

Lilja och Tinna har fått feber, hmmm...
Kommentarer
Sus i Hus

Nu har du Bonos MH test på bloggen. Vilken kille!!! Supernöjd med gårdagen. Kul att se dig och sköt om dig och de dina. Kram

2008-05-25 @ 17:09:43
URL: http://susihus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: