2008-05-14 ? 08:44:38

Onsdag 14/5

08.40
Inga föl på Häringeryd iallafall, men kanske på Marklanda, vem vet....

Lilja har sovit hela natten! Så mycket gröt hon åt i går kväll så lär det tagit 12 timmar att smälta den maten!
Tinna kommer inte hem förrän 17 ikväll, ska på kalas direkt efter dagis.

Svar till Lina: Ultraljud, nej brukar inte göra det.
Svar till Elin: Ja, men jag ser inga fenor i burken
Svar till Jenni: Jag tog inga bilder på Bond, men ska göra det och skicka till dig!

10.25
Lilja håller på att somna, då ska jag städa lite..... jag har fortfarande inte börjat plocka i sakerna från farmor.
Anneli, lovar att ladda upp bilderna idag. Sen mailar jag några bra till dig och Daniela.
Sunna blev inte badad igår, Hannes fixade med min bokföring och deklaration (ska lämna den 15/5), var liksom mer läge att delta i den ;-) Hannes tycker att jag är jätteslarvig.... hehe.
Idag städar jag med apelsinolja... det är miljövänligt Elin!

11.42
Åh grattis Sara! Lilla Vilma (ska jag säga stora)
Ställde ut Vilma (Angelique) på Nybro brukshundklubbs inoff. utställning i helgen. Gick bra, hon fick HP och blev BIR!
Domarkritiken: "Feminin tik på den större sidan. Utmärkt huvud och uttryck. Ok hals. Något knappa vinklar fram. Utmärkta kroppsproportioner. Bra benstomme. Ännu något luftig. Ok vinklar bak. Rör sig rastypiskt med stor spänst. Trevligt temprament."

JIPPI!!!! Nu blir det uppdatering! Krama Vilma från oss, som snart ska bli moster för andra gången, när ska Vilma bli mamma, Sara?
Angelique ligger nu på 26 poäng (Sara, det kommer poäng från apellkursen snart med va?, Angelique har gått om Azahara med två poäng, men har fem kvar innan hon ligger jämnsides med Bárdur.
Glöm inte, en kurs behöver inte vara åtta tillfällen, man kan gå endagarskurser med!
HEJJA ALLA HÄRLIGA DUKTIGA GÖTÄNGENS-EKIPAGE, schäfrar, corgis och danskar!

13.07
Jenni, Aza får stilpoäng, att mjölka Audhumla är inte många som klarar, som i sin tur ger mjölk åt jätten Ymer ;-)
Jag skojar bara! Aza är fantastisk, man blir så stolt och glad!

Huset är städat, allt är putsat och skurat! Nu ska jag lägga in bilderna från i helgen (om Lilja tillåter)

17.09
Anneli, kan korvar hoppa???? Scan??? Skojar bara kanon ju!
Steker är i ugnen, huset nystädat, nu kommer Hannes och Tinna.
Loggar ut ur bloggen några timmar, tror Lisa ska lägga in lite omgjorda bilder hon gjort till mig på Sunna.
Kommentarer
Charlotte Andersson

Vad skönt att hon har sovit hela natten!

2008-05-14 @ 09:11:23
Ninni

Glöm inte slå en pling om du ska ut och gå
på Marklanda!

2008-05-14 @ 09:42:54
Charlotte Andersson

Lovar!!!

2008-05-14 @ 10:58:12
Elin

Bokföring är svintråkigt, bara att hitta rätt konto att sätta in/ta ut pengar ifrån är ett helsike! :S /Elin, som precis har startat eget och insett att det är MYCKET kontorsjobb!

2008-05-14 @ 11:19:57
URL: http://ishastar.blogg.se
Sara Henriksson

Hej!

Ställde ut Vilma (Angelique) på Nybro brukshundklubbs inoff. utställning i helgen. Gick bra, hon fick HP och blev BIR!
Domarkritiken: "Feminin tik på den större sidan. Utmärkt huvud och uttryck. Ok hals. Något knappa vinklar fram. Utmärkta kroppsproportioner. Bra benstomme. Ännu något luftig. Ok vinklar bak. Rör sig rastypiskt med stor spänst. Trevligt temprament."

2008-05-14 @ 11:26:04
jenni

åh ja du kunne da meget vel tage
kuld hvalpe med i din utmaning, aza må jo helt undvære alle udstillinger og kursus, mens hun ligger her og giver mælk :-)

2008-05-14 @ 13:01:16
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Anneli

Hmm, jag tror nog att jag ska ställa upp med Engla i utmaningen... Måste bara räkna på vad hon har gjort!

Kram

2008-05-14 @ 16:18:34
URL: http://brellir.blogg.se
Anneli

Nu har jag räknat lite, sedan 1/8-07 har Engla startat i 3 Agilitytävlingar och deltagit och avslutat två kurser.

Det ger alltså 19 poäng!

Kram

2008-05-14 @ 16:27:24
URL: http://brellir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: