2008-05-31 ? 16:10:19

Siste maj

Imorgon fyller Hannes år... får skriva imorgon vad han ska få... men Rosa... något han kan använda i trädgården, hihi.

Daniela, vet du.. har huckle på mig, men vare sig städar eller bakar just nu, däremot ska Hannes bygga uteplats.. idag säger han... hmmm...

Har varit på möhippa idag, lagom knall brud i 80-tals body, krona och slöja, lämnade vi av på Sigga-salongen för riktig brudbehandling, ansiktsbehandlingar, massage och bystförstärkning.. det ni!

Förresten har Ni sett att bodys är inne igen, som man knäpper i grenen! Men hallå, jag trodde de utrotades för gott på 90-talet.
Skulle köpa en klänning till bröllopet, helst en där jag inte behövde köpa nya skor men.. och helst en som inte såg ut som en midsommar-blomsterrabatt..... Det var inte lätt, men hittade till slut en på HM (just det, ett krav var ju att jag skulle kunna amma i den och ha BH, tuffa krav), brun linne, snyggare än den låter, casual...
Jag uppskattar verkligen att gå på bröllopet, men inte valfri klädsel, jättesvårt!

Skulle köpa saltstenar på citygross, slut, trist...

Förresten, är det någon som vet om en häst till salu, lämplig skogsmulle, ok med eksem....

21.02
Puh, tiden går fort... Vi har massor att göra innan det blir kväll... Barnen sover äntligen (Lilja var varm, ledsen och trött). Vi ska städa köket, ser ut som om en tromb dragit förbi, smörja Nafna och uteplatsen blir nog nästan klar ikväll!
Saga är iallafall rund och go om magen, härligt!

Lina, tänke testa groblad på Nafna. Ska jag plocka dem och lägga i alkohol och sedan blanda med olja??? Eller??? Några mer bra örter att ha i?
Kommentarer
Lina

Grobladste:

Lägg en rejäl näve nyplockade groblad i en kastrull. Häll över 1 liter nykokt vatten. Lägg på locket och låt svalna/dra i 4-5 timmar. Sila bort grobladen. Tillsätt sen 2-3 msk ACO Badolja (Apoteket) så att det blir som oljigt badvatten. Häll upp på pipflaska.

Massera noga in det i man & svansrot. Se till att det verkligen masseras in i huden. Använd ALLT vid samma tillfälle =slösa och gör det noga.

Gör detta varje dag, använd 1 liter varje gång. Hur mycket olja jag tar beror på hur torr hud & tagel är. Du kan prova dig fram.

Du kan göra samma te fast med ringblomma. Jag använder torkade blommor.

Åh, är Saga rund om magen! Så spännande!!!!!! Jag håller tummar & tår!

2008-05-31 @ 22:50:07
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: