2008-11-15 ? 17:26:38

Lördag

Dagen började inte alls bra, Tindra fick ett kolikanfall i morse, det blev så (känner mig lite taskig, eftersom Hannes hade ett inplanerat möte och jag "skulle bara träna hund") att Hannes fick ta Tindra, veterinär osv. Det gick iallafall bra, puh, lilla Tindra.
Jag som hade båda barnen med mig, kom 09.10 till OG och då hade gänget redan åkt iväg för att spåra. typiskt. Istället la jag Lilja i vagnen, hon somnade som en stock, tog med mig Tinna och Tosse ut på planen... Tränade fria följet, jo då det går iallafall åt rätt håll! Så gällde det ju att hålla Tinna lite glad, så vi tränade hopp, ställde Tinna på andra sidan, kommenderade Tosse (körde både med apportbock och utan), hon hoppade så glatt och Tinna var överlycklig och trodde att hon kommenderade henne till mig ;-)
Så lekte vi "bockarna bruse" över A-hindret (självklart det nedsänkta, så Ni inte tror att jag pajjar hunden fullständigt), så Tinna var troll och bocken "Bruse" var Tosse... nackdelen med OG är ju att det inte finns någon agiltybana... för det är bästa lekplatsen för ungarna när man ska träna ;-))))) Lite gungor finna iallafall.. Men vi underhöll oss i över en timme med diverse lekar som gynnade Tosse, kanon. Så framåt halv 11 började det droppa in lite långväga ekipage som kom för att träna, så det fanns mycket att prata om. Tinna och Lilja var så duktiga hela tiden!
Jo, Ni vill kanske veta hur vårt C-arbete gick, vi jobbar ju på första trappsteget.. Idag fick vi hjälp av Aino och TA DA så fick vi ett bett och kamplust i hunden som vi inte varit i närheten av innan!!!!

Snabbt hem som vanligt, jag var sjöblöt, bytte om, åkte och simmade. Ikväll ska Hannes tapetsera och jag ska göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt.

Lovar blogga smotiesreceptet, men inte nu ;-)
Kommentarer
Åsa

Träningen gick jätte-bra är mycket nöjd med dagen.

Händer inget så ses vi på lördag.

Kram Åsa och hundarna

2008-11-15 @ 23:30:06
URL: http://www.jaxacixi.dinstudio.se
Alina

Nice blogg hördu! :)

2008-11-15 @ 23:33:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: