2008-11-12 ? 08:36:20

Onsdag

08.35
Lilja är sjuk, igen! Feber, ingen matlust, törstig, hmm... Lilla gumman. Dessutom har hon inte sovit hos sin mamma i natt (stackars barn).. Nu när hon var sjuk senast så har hon kommit in i en så dålig sovrytm att jag var helt slut, så jag bytte säng med Tinna, så hon sov i min och jag i hennes i natt. La mig ganska tidigt, ganska ovant att sova ensam, men det avhjälptes snabbt med hjälp av Sunna som hoppade upp och kröp ner under täcket. Vad jag sovit inatt, som klubbad! Vaknade jättepigg kl 6...

Hade sååå roligt med mina goa Tosse igår på OG! Körde lite lydnad först, fick bra hjälp av Janne och mot slutet gick det riktigt bra (ja i mina mått mätt iallafall). Så körde Janne henne med skinnet, gick lite sådär, hon är lite mesig i bettet... Så kom det en ny kille med en malle, häftig hund hade han, samtidigt kom Thomas och testade skinnet på mallen, får väl erkänna att jag blir ju  lite förtjust i mallarna.... Men iallafall så tyckte Thomas (som är mycket duktig fig) att vi skulle testa lite mer ordentligt med Tosse "sluta lafsa med henne", så Eva som hjälpte mig och Thomas i skulet (inte skjulet nu ;-) fick vi fram mycket bättre reslutat....

10.06
Sunna är alldeles tossig idag, hoppade upp och ner på stenar när vi var ute och gick, lekte med Tosse, jagade bollen...
Hundarna är förmiddagsklara, hästarna är inne ( de var sura och trötta, så de står på stall), katten har fått mat..... Lilja sover...

Hmm imorgon åker mamma till Hurghada (stavning???), Egypten iallafall! Niiiice!

Jo, vet inte om Ni noterat "droppen" (lilla hjärtat) på min hemsida, alla Ni som vill lägga in denna på Er blogg/hemsida, varsågoda!

Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida,
visar Ni Er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord.
Droppen är en symbol för alla
tårar som fälls jorden runt av barn
som lider i ensamhet...



***********************
Jo så jag inte glömmer, hett tips att att gå in och läsa Lina och Cärlas blogg, ligger länkad!!!!

13.54
 Gjort lite jobb med hemsidan... segjobbad..
Fick en härlig bild på Júlia Vorsól från Marklanda

Visst har hon blivit fin!

22.10
Vi har varit på Huseby, Tinna och jag! Det var mysigt, men så mycket folk, tydligen besökarekord iår igen... Var förbi mamma, hmm, inte fel att åka till Egypten...
Nähä, nu ska jag lägga mig i "stutabåset", sove en hel natt till, jag och Sunna ;-)

Så kom denna på mailen, tja, bloggar den (tack Rosa) mest för att Conny ska kunna acceptera sin höga ålder, ja och kungen himself också (förresten, jag har nya vinterdäck om ngn behöver komplettera rullatorn, även om du Conny har dubbar på skorna, ja Ni vet, man ska ju ha bäst på bakre däcken, så ska du inte rasta Olsen med sommardäck)

25 tecken på att du börjar bli gammal.
 1. Dina växter hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att röka.
 
 2. Att ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.
 
 3. Du har mer mat än öl i kylen.
 
 4. Klockan 6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma tidpunkt.
 
 5. Du hör din favoritsång i hissen.
 
 6. Du tittar på vädret på TV.
 
 7. Dina vänner gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och 'dumpar'.
 
 8. Du går från tre månader ledigt om året till fem veckor.
 
 9. Jeans och t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.
 
10. Det är DU som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen på stereon.
 
11. Äldre familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga skämt i din närhet.
 
12. Du vet precis när ICA stänger, men inte McDonalds.
 
13. Din bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir högre.
 
14. Du matar hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens pizzarester.
 
15. Du får ont i ryggen av att sova på soffan.
 
16. Du tar tupplurar på dagen.
 
17. Middag och bio är hela dejten, istället för bara början på en.
 
18. En 150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din mage, istället för att lugna den.
 
19. Du går till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för kondomer och graviditetstest.
 
20. En 40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'.
 
21. Du äter riktig frukost vid frukostdags.
 
22. 'Fan, jag kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...' ersätts av 'Jag kommer aldrig mer dricka så mycket!'
 
23. 90 % av tiden du spenderar framför datorn är faktiskt arbetsrelaterat.
 
24. Du dricker ett par öl innan du går till baren, för att spara pengar.
 
25. Du gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn, istället för att utbrista 'Åfan! Vad har du nu gjort?!?'
 
Och som bonus...
26. Du går igenom hela listan och försöker desperat hitta en punkt som på ett eller annat sätt inte stämmer in på dig och ditt gamla arsle. Sen skickar du vidare detta till alla dina vänner, eftersom du vet att de också kommer ta åt sig av det. Så nu vet du varför jag skickade detta till dig... 

 
Kommentarer
Conny

Ohh lilla söta Lilja! Hoppas du snart blir frisk och pigg igen. Önskar er en härlig dag! Kram

2008-11-12 @ 08:55:22
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Tanja

Titta jag hittade dig igen nu! Har sagt till Margareta att jag ska hänga på nästa gång det blir långritt! Barnen är dösöta! Hoppas Lilja kryar på sig.

2008-11-12 @ 12:24:29
Nicole - Thilians mamma

för att han tycker inte han är mogen nog att ta ett ansvar för thilian !

2008-11-12 @ 13:23:05
URL: http://ww.niicol3e.blogg.se/
Nicole - Thilians mamma

jo det är sant, men man kommer inte in i "pappa" rollen efter bar 2 veckor !

2008-11-12 @ 13:56:26
URL: http://ww.niicol3e.blogg.se/
challe

Stackars Lilja, hoppas att hon snart kryar på sig.

2008-11-12 @ 14:12:21
URL: http://azahara.blogg.se/
Jenny

Oj är det samma häst! Va kul att hon hamnat i goda händer! Hoppas Lilja kryar på sig snart!

2008-11-12 @ 14:15:19
Anonym

Tack Ninni!

2008-11-12 @ 20:25:26
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Alinne

Åh vad söt header :)

2008-11-12 @ 20:29:33
URL: http://alinneandersson.blogg.se/
Challe

Fina bilder från kennelträffen!!!

2008-11-12 @ 21:29:44
URL: http://azahara.blogg.se/
Agnes

Hoppas Lilja mår bättre!



Vilken vacker häst!!! verkligen!



Haha, denna lista bara MÅSTE jag skicka till min faster, hon kommer slå ihjäl mig!



Ha en fortsatt trevlig helg!

2008-11-15 @ 21:25:57
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: