2008-11-06 ? 10:01:24

Torsdag

Jag tror att gårdagen var en trött  dag, alla verkade trötta... Jag och Lilja var trötta, köpte kebab till lunch (Lilja åt som en galning), la oss i sängen, sov två timmar, la oss tidigt igår kväll och vaknade 08.45, jättepigga, vi behövde helt enkelt sova. Vår elektriker är här "Bärra", var här vid 07 i morse ;-)... så när vi åt frukost (jag i sidenpyjmas) så kom Bärra in och drack kaffe och vi hade massor att babbla om... Jag är fortfarande inte påklädd, Lilja springer runt med sin gåvagn... Hon är pigg, satte sig i matstolen i morse, bankade i bordet "äta äta äta"! Så fick Tosse Liljas sista mjöl i glaset som hon lämnat, satte ner henne på golvet, pratade med Bärra, gissa vem som kryper fram till Tosse skål och häller mjölken över sig "nam nam"..... jo Lilja (jättelycklig).
Det blev ingen hundträning igår, när jag varit cch handlat, åt vi macka framför tv´n och slappade... Men idag blir det ngt skoj för Tosse!
Kram till Er alla bloggläsare!

11.07
Åhhhh, vad bra det går med Tosse, Ni som sett henne innan, skulle inte känna igen henne... Många ser att hunden tränger i linförigheten/fria följet, som ett problem, för mig är det LYCKA!!!!!
Det är så skoj att se de här två hundarna ute som idag, Sunna gräver efter möss i trädgården och Tosse står och hoppar framför mig "träna träna"... Idag är till och med hästarna ystra, igår var de helt off.
Tosse leker med sin älskade nya boll i köket, jag brukar ju inte tillåta det, men bollen är hennes största belöning så idag är det okej, har tar ju sig inga friheter i vanliga fall.
Skulle vilja filma och visa er vad jag pratar om, får fråga Conny hur jag ska göra för att lägga upp det...
Fick iallafall sköna blåmärken på händerna idag, precis som det ska vara ;-)

15.58
Hämtade Tinna, messade Emelie, svängde förbi Munges, så har hon och Theo varit här och fikar i eftermiddag, trevligt!!! Tinna, var duktig som alltid, våra stora fina flicka, men Theo och Lilja verkade hålla kurs i "grisning", lika bra att ta på gummistövlar och städa efter dem, kex med smör och chokladbiskvier.... över hela tv-rummet.
Emelie och jag ska förresten på ridkurs, Emelie på Sara (lyckost) och jag på Leikur.

16.45
Äntligen löper Binkis! Har ju väntat på detta för att kunna röntga henne!

Mycket intressant artikel: http://www.skk.se/pdf/avel/hd_ur_hundsport_3_2008.pdf


20.00
Skvallerträningskurs, Eva, det får du nog berätta vad det är först! Hmmm....

Några bilder på Leikur (skäck) och Sara (skimmel):




Kommentarer
Conny

Hej Ninni! Om du mailar klippen till mig, kan jag lägga ut filmen åt dig!

2008-11-06 @ 11:22:37
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Eva o Kasper

Ja, en Tossefilm vill jag gärna se! :)

Har varit på intressant skvallerträningskurs idag, så lite kurspoäng vill Kasper ha. :)

2008-11-06 @ 19:52:06
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: