2008-11-13 ? 08:22:08

Torsdag

Hjälp vad veckorna går fort!
Har varit uppe sedan 6, Lilja vaknade då... segt, varit vaken i snart tre timmar, men det märks knappt... Hundarna är laddade iallafall, lika braatt lägga Lilja snart och träna Tosse istället...

God morgon!

09.45
Hundarna rastade, hästarna fodrade och Lilja sover. La ett spår till Tosse, hon är ju som ett X2000 och småslarvig. Så idag, fick hon krypspåra fram till andra vinkeln (kör ganska många vinklar nu för att hon inte ska fara iväg alldeles och börjar jag ta i henne för att stoppa tempot blir det pannkaka helt), så när hon for iväg som hon tenderar att göra, la jag henne, släppte fram henne, så hon for som en kanonkula, la henne igen, så blev det att hon kröp (nu har ju Tosse inget emot att krypa, sliter ja, men hämmar-nej), det funkade iallafall, så när hon var koncentrerad släppte jag fram henne och det gick finfint, la henne sedan när hon markerade apporten och klappade henne en stund, sedan förväntade hon ju sig massa bus, men busa och spåra funkade på Lonis, inte med Tosse...
Körde lydnad, gick också bra, återigen i våra mått mätt, vi jobbar på den 100 %-iga kontakten... så jobbar vi med kamplusten, gjorden en liten variant och satte bollen i ett koppel, det gjorde nog väldigt ont i bollen, men även i min arm ;-)

Hmmm, på lördag hade Hannes "missat" att jag ska träna och ska åka på någon ordförandekonferens, hembyggdsföreningen.... eftersom mamma är i Egypten, så antingen skippa träna, eller chansa och ta med båda barnen, hmmm... det kan ju funka eller så gör det INTE det... hmmmm...
Har förresten fått 84 kr från blogg.se, för ej publicerade mms ;-)


Azahara kvällsborstar tänderna.
Vilken tur jag har som har så bra och nogranna fodervärdar till Aza!

14.20
Städade innan idag, hängde ut hundarnas filtar, när jag tog in dem var golvet inte hundra torrt, så jag vek ihop dem och la dem i tvättstugan, det passade inte madam Sunna, så hon gick och hämtade sin filt i munnen, la den där den skulle ligga, bäddade, bäddade och slutligen la hon sig.
Åkte för att hämta Tinna på dagis...
Problem... Tinna är kär i Philip (och hon är väl uppvaktad av Philip, många män som skulle kunna lära sig något där), Philip är kär i Tinna... Så är det Anton, som också är kär i Tinna, lätt förtvivlad frågade han mig hur han skulle göra... Tja, de fick leka idag. Lilla Anton är som sammet, passar upp på Tinna, hämtar leksaker och Tinna får betämma allt...
Kommentarer
Conny

God morgon Ninni! Ännu en hel natts sömn och en pigg och glad Olsen på morgonkvisten! Märks så väll att han accepterat oss som sin nya flock. Blir så lycklig när flickorna kommer ner från övervåningen på morgonen....biter dem inte...utan blir bara sååå uppriktigt lycklig. Härligt att se! Nästa helg åker vi till Trädet (Oma & MoFa). Och då MoFa är en höjdare med kameran lär det blir massor med nya bilder på vår gårdshundkille snart! ;-))) Kram på er! PS: Var det nästa torsdag som gällde för Leoland-besöket?

2008-11-13 @ 09:44:52
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Challe

Nu ska inte jag ta åt mig äran för tandborstningen, det är Lisa som sköter den! :-))))Jag sköter klorklippningen!

2008-11-13 @ 12:11:20
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: