2008-11-27 ? 09:15:36

Torsdag 27/11

Anonym, ang hästarna, beror på vem som frågar ;-)

CHALLE GLÖGGEN ÄR FANTASTISK! VI KOMMER INTE EN KORT STUND PÅ GLÖGGPARTY, UTAN DRICKER TILL FLASKORNA ÄR TOMMA OCH SEDAN SKA VI NJUTA AV ÅSYNEN AV KJELLE IKLÄDD MAGDANSÖS-TRÅDAR SERVERA OCH UNDERHÅLLA OSS TILL MÅNDAG MORGON :-)))

18.41
Challe, skymtade ngt med ditt namn längst upp i skafferiet!
Mitt bauta-munsår, hade vare sig kokosfett eller annat hemma, honungen var ngn tysk ful-honung som innehäll mer socker än något annat. Hittade lite vectavir hemma, så köper jag anti eller liknande imorgon i Alvesta.
Hannes & Tinna är i simhallen, funderade på om jag skulle åkt dit och gått med Tosse runt sjön när Tinna är på simskolan (föräldrarna får ju inte vara med, det stör barnens koncentration)... men så kände jag att ta det lite lugnt kändes bättre....


16.11
Trots mina svåra krämpor ;-)  lyckades jag både hämta Tinna, köpa hundmat och tre små saker på Lindex, handlar mycket där så det var 30 % på tre varor...
Köpte ny boll, skitboll, kampade och den gick sönder med en gång....
Conny, jag är imponerad... trodde mer på Anna-Gretha än dig, hon saknar fingrar men inte envishet!

12.03
Känner mig lite hängig och trött.... men mamma ringde... Gustav hade ringt och berättat att han äntligen skaffat tjej-ett fast förhållande... Åh vad roligt, vad heter hon...
Joho, hon heter Anna-Gretha, kommer från skåne... Anna-Gretha, vad  trevligt... eller???
Anna-Gretha är ett HÄNGBUKSVIN!
Haha, mamma! Han kommer bo hemma tills han blir 50!

Åhhh, kände igår att det stickte i läppen, liten blåsa syntes, har aldrig haft sådana tidigare. Vaknade i morse med svullen läpp och tre stora blåsor, hoppas det är virus, tips någon snälla???????

Malin (Öja-Sunnas extra-matte), kom på morgonkaffe kl 8, jättetrevligt hade vi!!!


Utmanad av Daniela...

Vilken mat äter du ofta?
Ehhh, nja... får man säga rester, det äter jag ju lika ofta som nylagad mat, alltid rester dagen efter...

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Nja, jag erbjuder mig, men uppskattar att sitta ner...

Var sitter du helst när du bloggar?
Sitter inte, står.... bloggar tills jag blir trött i benen...

Köper du ofta triss?
Näää, otur i spel... tur i kärlek...  

I vilket land eller i vilken stad har du varit på din bästa semester?
Ehhh, Danmark ;-)

Vilken tv-kanal tittar du mest på?
femman...

Vilket är ditt favorit vin?
eh, rött ska det vara... vad sjutton, kan inget om vin, rött och dyrt blir bra...

Här är reglerna: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dem sedan på deras bloggar. Be dem läsa din, och låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen.

Då utmanar jag min nya svägerska Anna-Gretha, Challe, Lina och Conny (fast du är urusel på sånt här)
Kommentarer
Eva o Kasper

prova lite kokosfett på läppar och vid behov i munnen. ofarligt och kan hjälpa, har viss antibakteriell effekt.

2008-11-27 @ 09:23:58
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
jenni

hej

jeg plejer at bruge honning at smøre på når jeg har de svulne læber, det kan være forkølelsessår, det bliver værre, hvis man er stresset, man kan få forskellig medicin, men honning virker nu bedst

jenni

2008-11-27 @ 11:41:24
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Lina

Hihihi!

2008-11-27 @ 12:34:00
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Conny

Vilken mat äter du ofta?

Sådan mat som ger mig sura uppstötningar :,-))))) Nej, skämt åsido, mycket pasta i alla dess former blir det ofta hemma hos oss. Fullkornpasta är en hit just nu! Framöver blir det väl en del rådjurskött också ;-)))



När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?

Sitter nog gärna, men om jag väl hjälper till så gör jag det ordentligt!



Var sitter du helst när du bloggar?

I varm sand på stranden av en ensam öde ö med en bärbar dator och trådlöst internet samt en kall drink i ena handen. Om det inte är möjlig, får det bli i köket på en pall med Olsen i mitt knä.



Köper du ofta triss?

Nej, nästan aldrig…..om jag gör det så är det oftast en present till någon annan. Och, JA, jag önskar mig verkligen att presenten ska ge högsta vinsten!



I vilket land eller i vilken stad har du varit på din bästa semester?

Vid havet i Danmark ;-)))



Vilken tv-kanal tittar du mest på?

En tysk TV-kanal som heter VOX, fast det är inte så ofta jag tittar på TV.



Vilket är ditt favorit vin?

Det får bli en iskall röd Lambrusco med färska jordgubbar en varm sommardag. Annars gillar jag att prova nya viner och har nog ingen direkt favorit.



Nå, Ninni, kallar du det här urusel? Jag var t.o.m. först! Och Challe, jag hade rätt till en liten paus! Så det så!

2008-11-27 @ 15:38:52
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Challe

vilken mat äter du ofta?



god, hemlagad mat som jag lagat själv;-)))



När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?



Hjälper till att duka av, försöker låta bli men kan inte sitta stilla



Var sitter du helst när du bloggar?

Vid en dator



Köper du ofta triss?

Näpp



I vilket land eller i vilken stad har du varit på din bästa semester?

Ekleunda såklart!



Vilken tv-kanal tittar du mest på?

TV4, om jag tittar



Vilket är ditt favorit vin?

Rött italiensk vin gärna med en bit lakrits till



Conny, du hann först, men jag har varit på promenad med Aza :-)))))





2008-11-27 @ 16:12:56
URL: http://azahara.blogg
Challe

Ninni - har du fått smaka glöggen???

2008-11-27 @ 16:14:18
URL: http://azahara.blogg.se/
Anonym

Hur går det med hästarna?

2008-11-27 @ 17:02:55
Elin

Varför inte bara testa Anti? ;)

2008-11-27 @ 18:00:15
Challe

Mitt namn på vadå??? Har du inte fått smaka än???

2008-11-27 @ 20:40:49
URL: http://azahara.blogg.se/
Challe

Jag har gott om glögg...

2008-11-27 @ 21:04:34
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: