2008-10-10 ? 08:48:26

Fredag

Då var det fredag! Imorgon härliga lördag!
Idag kommer det hmmm.. kallar man det grus, nej, fint krossad makadam (snålstämpel, jag vet). Flickorn ska jobba med hästarna... Nicke-Dixon bloggar en fredagsfräckis....

Tinna var på tokhumör igår, alldeles galen (och bla ville hon inte sitta och kissa), berättade om Adam och Eva, hur kvinnan fick hjärnan och mannen snoppen, som hon skrattade!

GOD MORGON GOOD MORNING GUTEN TAG GOÐAN DAGINN

Conny, tur att inte jag myntade ordspråket, det var någon annan, dock med Götängesstämpel! Måndag, vad händer på måndag????

13.10
Conny! Vad säger du, du ger väl inte bort en karl som lagar mat, verkar allmänt huslig, trevlig, social och lättränad????
Min gubbe får jag ju betala för om någon skulle vilja ha honom, gammal, tv-oholic, städar inte, tvättar inte, lagar inte mat och ingen koll på sin frus kebab-intresse och igår glömde han min namnsdag!

14.38
Niklas, inte gnälla nu, jag är jättetrevlig! Jag presenterade idén för Hannes, med två män i huset (nämde inga namn, för underhållningen, utan sa bara att jag kan få en karl till, har hans matte nästan lovat):
-Gillar han fotboll?
-Nej, hockey..
-Vad bra, då får jag ha tv´n ifred när det är fotboll.
-Städar han?
-Ja, det är jag ganska säker på.
-Vad bra då slipper jag det (som om han gör det nu ;-)
-Lagar mat?
-Ja! Kock, dessutom...
-Hur fort flyttar han in?
End....

Olsen kan cyklar, Leo också, fick bara inte till bilden, vad de har kämpat med denna cykel. Lekstunden avslutades med kloklippning, Tinna satte Leo på skötbordet!

15.59
Hur en gårdshund chockar (knäcker) en schäfer...
Var ute med hundarna, när vi gick iväg kom Tosse springandes med sin nya leksak, en kampboll med snöre... PXI är ju inte den som ger sig i första taget.... vilket jag fick bevis på.... PXI sög tag i leksaken och släppte inte, de kampade, slet.... Tosse släpade PXI som inte släppte... PXI kämpade emot.... Hela rundar höll de på utan att släppa någon av dem.... väl hemma efter 1,8 km, släppte Tosse och stod helt förvånad och tittade på mig!
PXI var såååå nöjd och lekte och lekte!!!

17.01
Men Conny, nu är du allt lite ägande tycker jag! Share and Care!
Har just letat svamp i skogen, ger upp... men har hittat ett kantarellställe och det tänkte jag inte berätta om... men så kom jag ihåg när Conny och jag LYCKLIGA plockar hmmm, riskor, så hittade Conny en brun svamp, jättelyckligt berättade hon att denna bruna svamp brukade hon plocka i Berlin (hmmm). Så ble jag tillsagd, plocka bara gula svampar, tror att det kan vara livsfarligt, likaså bruna svampar som liknar dem i Berlin...
Iallafall, Conny, mitt kantarellställe HETER MAXI!

Tur i kärlek... otur i kantareller!

Conny, Binkis OCH SAGA imorgon!

17.17
Conny, Hannes undrar om Nicke flyttar in redan ikväll och lagar middag?


Dagens visdom av Nicke-Dixon:

Kvinnor tror jämt att män inte vet,
För att män inte pratar.
Och män vet ofta att kvinnor inte vet,
För att kvinnor pratar.

Fredagsfräckisar:

Så var det en ung brunett som kom till doktorn och säger att hennes kropp
gör vansinnigt ont var hon än rör vid den.

- Omöjligt, säger doktorn.
- Visa mig!

Med sitt finger petar hon sig själv på armbågen och skriker av smärta!

Hon trycker på sitt knä och skriker, och på sin fot!

Doktorn: - Ni är inte brunett eller hur?

Kvinnan: - Nej, jag är egentligen blondin!

Doktorn: - Trodde väl det, ni har ett brutet finger!

*******
En läkare hade uppfunnit en maskin som kunde överföra smärtorna
under en förlossning till barnets far.

Ett äkta par tog chansen att prova maskinen.

Då födseln satte igång, blev maskinen inställd på att föra över 25 % av smärtorna till fadern,

Men mannen märkte ingenting överhuvudtaget.

Läkaren tyckte att
det verkade märkligt och höjde inställningen till 50 %.

Mannen märkte fortfarande ingenting, men kvinnan mådde märkbart bättre.

Efter som det gick så bra, överförde man 100 % av smärtorna till mannen.

Förlossningen fortgick utan att kvinnan hade några som helst smärtor och ett välskapt barn föddes.

Då mannen kom hem från BB, fann han brevbäraren liggandes död vid ytterdörren.
*********
Jonte sitter vid frukostbordet och läser Hallandsposten när hans fru går fram till honom och dänger en kastrull i huvudet på honom.

- Aj aj, varför gjorde du så där? frågar Jonte och gnider sin ömma skalle med handen.

- Jag hittade en lapp i din ficka igår med namnet Jennifer på, svarar frugan.

- Men kära vän, jag var ju på travet igår och hästen jag satsade på i tredje loppet var Jennifer.

Hans hustru tror på förklaringen och ber skamset honom om ursäkt.
Ett par veckor senare när han som vanligt sitter och läser sin morgontidning vid frukostbordet går hans fru fram till honom och ger honom ett våldsamt slag med stekpannan i huvudet.
När han kvicknar till efter några minuter säger han med en svag stämma:

- Varför i hela fridens namn slår du mig på det där viset?

Hustrun stirrar på honom med en blick som kunde döda:

- Hästjäveln ringde igår!!
Kommentarer
Cornelia

God morgon Snusk-Ninni! ;-) Inget nytt från grabbarna? Är de laddade inför måndagens valpbeskrivning?

2008-10-10 @ 09:32:50
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Cornelia

Skulle de inte valpbeskrivas när de är 41 dagar gamla??? Har jag missuppfattat det hela?

2008-10-10 @ 09:46:52
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Conny

Ninni-du kan snart få honom! ;-)

2008-10-10 @ 13:05:45
Niklas

Mitt bidrag!

En liten grå, oansenlig man i 50-årsåldern kom in på pastorsexpeditionen, gick fram till prästen och ville bikta sig.

- Det går bra, säger prästen. Vad gäller saken?

- Det är så här, sade mannen, att igår böjde sig min hustru fram över frysboxen, kjolen gled upp lite, och jag kunde inte hejda mina lustar, utan drog upp kjolen helt och ned med trosorna, och sedan satte jag på henne allt vad jag orkade.

- Var det er hustru, sade ni? frågade prästen.

- Ja, svarade mannen, vi har varit gifta i 28 år.

- Det är är ingenting att bikta, sa prästen, det är helt naturligt att ha samlag med sin egen hustru.

- Tack! Det var skönt att höra, sade den lille mannen och gick.

Någon timma senare kom en liten alldaglig dam i 50-årsåldern in på pastorsexpeditionen, fram till prästen och ville bikta sig. Prästen frågade vad det gällde och damen berättade:

- Igår böjde jag mig fram över frysboxen, och min man drog upp kjolen på mig och ner med trosorna och sedan hade vi samlag bakifrån. Det är förfärligt.

Prästen smålog och sade:

- Er man har redan varit här och berättat, och jag säger till er som jag sade till honom att det inte är någon synd att ha samlag inom äktenskapet.

- Så vi är välkomna till kyrkan om vi vill? frågade damen.

- Oh ja, ni är så välkomna till kyrkan! svarade prästen.

- Det var skönt att höra, sa damen, för på Hemköp sade de att där var vi inte välkomna längre!

2008-10-10 @ 14:10:00
Niklas

Conny> Du har endel att förklara när du kommer hem! :-X

2008-10-10 @ 14:11:26
Conny

Tack, Ninni! Här försöker man vara lite rolig, och du tar det direkt på alvar och ska ta min man ifrån mig. Ovanpå det har du nu också lockat hit alla mina bloggläsare (inkl. min mor) som sett vad jag skrivit i ett mycket svagt ögonblick! ;-))) Förresten, får vi hämta Binkis imorgon kl 10?

2008-10-10 @ 16:23:36
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Conny

OK, vi tar med båda! Får de sitta i samma hundbur?

2008-10-10 @ 17:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: