2008-10-15 ? 09:50:11

Onsdag

Sena till dagis... igen! Hmmm... trötta morgonrutiner!
Lilja och jag gick direkt ut i stallet! Lilja är hästgalen! Det senaste är att leka med Tinnas leksakshästar, "häst äst äst" säger hon.
Tjejerna kämpar för fullt att hålla fölen lite lite vita, potatismjöl var lösenordet ;-) DET FUNKAR!

Nicke, hur mår du? Har du fortfarande ont? Charlotte kan berätta hur farligt hundbett är! Eller hur Challe!

Conny, jag hinner inte träna denna eller nästa lördag, tyvärr, denna lördag är det fölmönstring, nästa ska jag och Nicke på hundevenemang för "riktiga hundmänniskor"! Eller hur Nicke!

Jenny, fölmönstringen är ju en enkel privat tillställning, ingen fika, inga exakta hålltider. Kom gärna och kika! Det är ju Åse och jag som hyr in Nina för egen del så fyller vi upp platserna vi själva inte brukar, med hästar från lite olika vänner.

13.34
Nicke hur var det med örat? Stackars dig!!! Hmmmm!

Nja, jag har tyvärr inte Åses husmoderlighet, hos mig finns dock ett trevligt fikahörn i stallet!
Elin kan inte du messa Jenny när Ni bryter i Åboda så vet hon när hon ska åka mot Häringeryd!

15.25
Uppehåll beställt :-)

18.26

Jenni och Anne, jo som  hundutställning fast endast enskild bedömning, hmmm jag blir också lite trött!

Kommentarer
Conny

Ja, var är Challe egentligen??? Blir det förresten tränat nåt på lördag?

2008-10-15 @ 10:12:25
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Malin

Japp, jag vet......

2008-10-15 @ 10:14:32
Niklas

Ninni> Det är lungt, jag vet inte om det gör ont i örat för det ligger i kylen! Jag ska fråga örat vid lunch! ;-)

2008-10-15 @ 11:10:10
Jenny

Hej Ninni!

Jepp fattar att det inte går genom någon förening eller liknande och jag har redan fått tiden berättad för mig men tänkte på folk som inte har koll på det (om du hänger med nu) så vore det ju smidigt att skriva ut att det börjar kl. 9. Sen är det ju alltid bra att veta om det finns enklare förtäring att köpa eller om man ska ta med sig fika korgen eller lunch.



2008-10-15 @ 11:32:46
Elin

Jo, Jenny, hos Åse erbjuds det lättare lunch för en femtiolapp! ;o)

2008-10-15 @ 11:57:05
URL: http://ishastar.blogg.se/
Jenny

Blir nog bra oavsett! Men Ninni hoppas att du inte bara bokat Nina utan även fint väder! Huuu för blåst och regn. Ser fram emot att träffa både kända och okända hästar och människor på lördag.

2008-10-15 @ 13:17:06
Elin

Hon har fått programmet men blir det försenat hör jag av mig! Jag hoppas på sol och lagom varmt, vill inte visa häst i regn! Jag kommer förbi och kikar på mönstringen hos dig med, vill gärna se Thule.

2008-10-15 @ 15:06:10
Challe

Jag är här, har jobbat en hel del på sistone har därför inte bloggat. Hundbett ja, det kan man behöva äta antibiotika för... Fick göra det i somras efter ett litet hundbett i tummen av Yesie! (Min bror och svägerskas hund) Hon råkade bita mig i tummen när vi kampade om en pinne!!!

2008-10-15 @ 15:27:37
URL: http://http:
Jenny

Ha ha nej det brukar mest bara säljas mackor, korv och sånt på de fölmönstringar som jag varit på så du behöver nog inte oroa dig för husmöderligheten.

Vi åker till Åboda, det gäller ju att vara med från start ju! Kul att det är så många anmälda.

2008-10-15 @ 21:18:06
Jenny igen..

Ja trötta lär ni vara, mitt huvud gick runt efter 25 hästar i Virestorp hos Peter och Gunilla (jepp mkt Sorti) men Nina var outtröttligt proffsig, hon är skicklig och uthållig den kvinnan må jag då säga.

2008-10-15 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: