2008-09-01 ? 11:27:25

Dalarna

Bloggen är inte död, det är bara så att jag medvetet inte skriver om jag åker iväg någonstans!

I fredags när stona var ultraljudade fick vi rycket att åka upp till Jökull i Dalarna, vi hade inte riktigt förberett oss innan utan vid 17-tiden först lastade vi Jór (åhhh vad jag saknar honom) och flotta Gjöf och styrde mot Dalarna (bor man i Småland så känns det väääldigt långt när vägbeskrivningen är "kör mot Mora"). Vi körde, körde framme först vid 01 och barnen tyckte det var jättejobbigt.
Hela lördagen hade vi det jättebra hos Jökull och Bri, jag red ett jättetrevligt sto efter Hlekkur och ngt 1:a klass sto, barnen lekte, Tosse var ute med Jökull och stängslade, red i björnskogarna (Jökull är grymt schäfersugen nu). Detta var precis vad min "hästlåga" behövde... ska erkänna att jag har varit lite omotiverad, men att komma upp till Jökull & Bri, äkta nostalgi, gamla "fotspår" var perfekt, nu jäklar ska det börja ridas på Häringeryd igen. Vi ska fixa lite mysigt i stallet (kaffebryggare Daniela), ha hästarna mer på stall, Tinna börjar rida Nafna. Sleipnir är som sagt såld, med de nya reglerna så kan man ju nu fritt använda unghingstar i aveln, licensen är bara lite dyrare och de hamnar oavsett i A-stambok, så antingen behåller jag Torfi, för flottare föl har jag aldrig sett, eller så säljer jag honom till någon som avser att visa honom... eller byter honom mot en häst åt Tinna, värd ca 50-60 000. Vi får se, men hon behöver en häst som inte är så tungriden, en liten prinsesshäst!

På hemvägen stannade vi i Eskilstuna, gick på Parken Zoo! Det var helt okej, Tinna gillade ju det!
Idag är vi lite småtrötta!

Daniela, jajamän! Nu jäklar är det slut på mysbyxlivet, ridbyxorna är på! Komdu í kaffi!
Jenny, snygge hingsten, jo det får jag allt fixa!

18.10
Min familj är innegrisar, Tinna skulle ha värsta partykläderna på sig i stallet och kunde inte välja strumpbyxor eller tights, så hon kom aldrig ut. Å andra sidan har jag hunnit stängsla, tagit in alla hästar på box, hanterat alla föl,avmaskat, jobbat med grimma, Tindra förvånar mig, man skulle kunna tro att hon var dotter till Freyja, helt orädd och tillgiven, grimma var ingenting, som en självklarhet. Övriga var mer skeptiska, lilla Tórdís hade minsann ingen lust att ha grimma, inte heller Torfi! Så de två är var i stallet med sina mammor. Har såklart passat på att göra dem fina och borstat massor.
Hannes är och skjuter, seda¨n ska han till Jotam och han ska kolla min bil... den gnisslar... så ska han handla och köpa pizza! Jag ska försöka ringa Rolf!

Öppnade datorn och läste: http://linahallberg.blogg.se
Hur glad blir man inte????
Så ringde Bing och berättade att Cindra är zuperbusig, men lättlärd och underbar!

Måndagsfräckis:
En kvinna har tagit med sig sin älskare hem under dagen, medan hennes man är
på sitt arbete.
Utan att hon vet det så har hennes nioårige son gömt sig i garderoben.
Hennes man kommer överraskande hem, så hon gömmer älskaren i garderoben, där
den lille pojken redan är.

Den lille pojken säger: Mörkt här inne.
Mannen: Ja det är det.
Pojken: Jag har en baseboll.
Mannen: Det är ju bra
Pojken: Vill du köpa den?
Mannen: Nej, tack.
Pojken: Min pappa är utanför.
Mannen: Hur mycket?
Pojken: 2.500:-
Mannen: Ok.

Någon vecka senare, händer det igen att pojken och mammans älskare är i
garderoben tillsammans.
Den lille pojken säger: Mörkt här inne.
Mannen: Ja det är det
Pojken: Jag har en basebollhandske.
Mammans älskare minns förra gången och frågar: Hur mycket?
Pojken: 7.500:-
Mannen: Ok.

Några dagar senare säger pappan till pojken:
- Hämta handsken och basebollen så går vi ut kastar lite. - Jag kan inte.
Jag har sålt de
- För hur mycket då?- 10.000:-

Pappan blir upprörd:
- Det är inte snällt att ta så hutlöst betalat av dina vänner. Det är
många gånger mera än de kostar nya.
 
Du får följa med till kyrkan och bikta dig för prästen.
Dom går till kyrkan och pappan placerar pojken i biktbåset, stänger
dörren och sätter sig att vänta utanför.

Pojken säger: Mörkt här inne.
Prästen: Börja inte med den där skiten nu igen...

Nja... vad säger man.... ja har man en stalker så har man.... Kopierat från brellir.blogg.se


Klockrent,

Denna är så klockren, bara såååå Ninni... Kan inte sluta flina åt det. Jag har Ninniabstinens, saknar nästan lite hopp hopp. Hjälp, nu blev jag rädd för mig själv.

Kommentarer
Dannie

Kaffebryggare??????

2008-09-01 @ 13:34:01
URL: http:// www.borgartuni.blogg.se/
Jenny A

Oh här händer det mycket! Äntligen lite häst i bloggen!! Inga bilder på den snygge hingsten? Men kommer ni verkligen att hinna pimpla så mkt kaffe i stallet när ni kommit igång med ridningen?!

2008-09-01 @ 17:42:56
Anneli

Du är bara glad över att någon tycker om dig trots att du har kläderna på... ;-)

2008-09-01 @ 19:58:32
URL: http://brellir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: