2008-09-15 ? 09:39:27

Måndag

Underbara måndag morgon, tycker Ni inte det, tänk efter en lång helg, äntligen måndag!

Igår lunch tog vi med hundarna ut i skogen, såg ju massa kantareller när vi tränade hund, vi var ju inte ensamma, Emelie och co hade just varit där och Conny var ute och plockade...

Ja, eller vad hon nu gjorde, hon gick på vägen och såg inga kantareller... svampletare som man är :-) visade jag henne all svamp på hygget. Oj vad vi plockade, hur lyckliga som helst! Alla hundarna var med och sprang lösa, såklart.
Snabbt hem, byta och och ut och rida... åkte på sista bensinångorna till Marklanda, det stod _ _ km till tom tank, sånt är lite spännande.

Tog in min fina häst, ja och Sara och Stjarni såklart..... Mamma och Rolf var långsamma, så jag sadlade deras hästar också...

Vi red ju helt galet i lördags, Freyja var superladdad. Alltså Rolf och jag har ju en galen utmaning hela tiden, vi tävlar ju (fast det kan Rolf lägga ner med sin slöhäst), men så rider vi utan  tyglar, vi släpper tyglarna, driver hästarna, tävlar jämnsides, tills jag hejar på Freyja så går vi om som ett skott!

Men iallafall, efter att ha bett Emelie om ursäkt för vår vilda ridning i lördags, så km vi överens om att sköta oss, så vi skrittade mot Emelie, hem till henne, så började Rolf tölta, så då ville jag hänga på, hästarna gick i så flott kort tölt, så kom vi ner på den långa raksträckan, då började Rolf galoppera, men Freyja ch jag höll oss lugna, så utmanade de oss och då j*klar,  så no hands, släppte tyglarna, drev Freyja, hon behöver ju ingen drivning, utan man såg elden tändas i ögonen på oss, hornen växte fram, Rolf och jag tjoade och hejade på hästarna, vi gick ju om lätt trots deras försprång, när vi kom förbi gjorde jag flygplanet och fortsatte i galopp!

Vi bromsade lagom till vi var framme hos Emelie, hennes mamma var där och var nog inte glad över att hennes dotter rider med oss galningar! De såg lite lätt undrande ut när vi kom där som galningar! Men lovade att rida lugnt, resten av ritten. Freyja var ju dock grymt laddad...

Iallafall tog vi upp kantarellerna, haha sa Emelie, de var ju falska.... så kom det på bloggen "är det riskor".... njaä... messet kom från Conny, hur gör vi nu??? Vi som var så lyckliga över våra kantareller, eller är det så att vi gillar narrkantareller... ehh nää, vi bjuder på skratttet!

Ridturen var helt fantastisk, när vi kom fram till kyrkan var klockan 17.10, ååå nej, jag som skulle/lovat/verkligen ville gå och lyssna på Lena spela, övervägde starkt att smyga in, låta Rolf ta med Freyja som handhäst, men hästkläder och smutsig, njäää.

Mamma och Emelie rider oavsett stillsammare än mig och Rolf, så när vi kom fram till sedvanliga pausstället, var mamma & Emelie låååångt iväg, vi övervägde rida bort till Max och ta en hamburgare... men vi hade ju inga pengar med oss!
Så vi väntade, lääänge...

Väl hemma, sadlade jag av snabbt och åkte och hämtade Tinna hos dickolsen.blogg.se :-)

Åkte sedan och premiärköpte pizza på Elvan, hallå, alla andra pizzerior i Växjö, stackars er, för wow vilket käk!

Nä, färdigbloggat för en stund.... härliga måndag!

Conny, njä jag behöver inga svampar för att rida som en galning ;-)
Millis hur gick tävlingen?

14.40 Hannes och tjejerna har åkt till Strandbjörket, tror inte jag varit ensam så lång stund, hemma alltså, sedan Lilja föddes!
Kommentarer
Cornelia

God morgon, Ninni! Vilken story! hade du smygätit narrkantarellerna innan du red som en galning? ;-)

2008-09-15 @ 09:55:21
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Cornelia

Ja, så kan det gå när en gammal Berlinare litar på Ninni! Sakta men säkert börjar jag bli på min vakt ;-)Och vi som ska köpa valp!

2008-09-15 @ 10:27:10
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Millis

Tävlingen gick åt skogen, vägrade ut oss i båda klasserna. Säcken som vanligt och till råga på allt var all förighet vi haft tidigare som bortblåst. Kom på att det brukar bli så när han varit sövd, men men. Vi kommer igen i Nybro. Var uppe och tränade i går och då gick säcken bra till slut, han gick t o m in där frivilligt flera gånger om.

2008-09-15 @ 11:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: