2009-04-17 ? 09:47:15

17/4

21.03
Tjejerna sover! Jag är 50/50 på att hon drar igång ikväll, eller om hon tar tid på sig. Iallafall vill hon ut och kissa hela tiden, vilket är bra!
Tinna gick 2 km med henne innan, helt själva!

20.05
Flikar in med ATT AZA ÄR PARAD! Ha, tre veckor sedan hon började löpa och ikväll sa det smack och ca 30 min hägning!
18.14
Är ganska hoppfull om att det snart drar igång, Sunna vill kosta ofta och gärna smita iväg, så det är koppel som gäller, hon har lagt sig i valplådan nu som hon brukar när det gäller.
Hon stönar ibland och tittar mot magen, valparna är väldigt pigga där inne!

Hannes är i Helsingborg med Aza, hoppas det blir en parning!

Vilka är Ni som följer valpningen?

13.49
Åh man ser pigga små krabater som verkar vilja födas på Jökulls födelsedag... men nu är det ju inte valparna som bestämmer ;-)

Kort fråga, ska jag göra nytt inlägg varje gång jag mobilbloggat, eller ska jag fortsätta på dagens datum?

13.13
Sunnas temp har sjunkt, hon matvägrar och har genomskinlig flytning. Nu ska vi förbereda oss, men när det drar igång vet vi inget om, men vi plockar fram handdukar... Så får vi se om det blir ikväll, natt, tidigare, eller senare!

09.45
Jökull fyller år idag, grattis!
Näää, inga valpar ännu, dock är Sunna som ett plåster på mig, men så lugn.... men vis av erfaranhet, så kommer det dra igång utan ngn direkt förvarning!
Min mamma tror på 4-5 valpar, hon har minsann haft rätt på varenda gårdshundkull! `Har inte alltid ens mamma rätt?
Kommentarer
Conny

De tror ju det i alla fall! ;-)

2009-04-17 @ 10:01:38
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Johanna

Hej Ninni!

Vad roligt det var att träffa dig på utställningen, så fina hundar! Hur går det med valpningen?



Är allt lite avis på din gulliga mage, vilket datum är det tänkt att barnet kommer?

Dax för en kille denna gång eller?



Hoppas att du mår bra och orkar med allt, graviditet, hundar, barn, hästar och gubbe!



Hoppas vi ses igen, kram Johanna

2009-04-17 @ 14:10:24
Ninni

>Johanna! Ha ha, nää, här görs det inte bara valpar ;-)

16 oktober är väl planen, men vi gör oss beredda från augusti!

Kille??? Ja, det får det gärna bli, för vi är ju oavsett fler tjejer i familjen!

2009-04-17 @ 14:18:42
Connie, Niklas, Anne, Tessan & Olsen

VIIIIIIII!!!!!!!

2009-04-17 @ 18:52:08
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Conny Karlshamn

Hej Du frågade om vilka som följer bloggen. Jag är inne och tittar till varje timma....är riktigt spännande

2009-04-17 @ 20:15:39
Veronika

Ha ha är inne varje halvtimme och kikar. Missar inte detta. Fick ett glatt besked innan Björk är dräktig med Alfasteinn tjoho. Nu väntar jag på nästa goda nyhet..

2009-04-17 @ 20:46:09
URL: http://eskeryd.se
Oma och Mopa

Vi är också me´! Det var jo såååå spännande när "vår" Olsen kom till världen.

2009-04-17 @ 21:13:23
Lolo

Vill inte missa nya halvsyskon så klart!

2009-04-17 @ 22:20:28
Conny Karlshamn

Att komma till världen den artonde april kan ju inte vara fel. Jag lämnar nu men ställer klockan på fem och kommer in och kollar igen. Med den informationen med temp och annat så satsar jag på tidig morgon och jag hoppas att det blir en Simsson.

2009-04-18 @ 00:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: