2009-12-10 ? 15:13:01

10 dec

14.42
Hannes brukar driva med mig när jag bloggar... men nu ser jag... det heter inte blogga, för att skriva ett inlägg trycker jag på "skapa", alltså, jag skapar... konstnärligt... eller hur!
Fast just nu unnar jag mig... natten var inget vidare.. Beatrice vaknade till en början en gång i timmen, sedan vid 3 vaknade hon, täppt i näsan och ledsen, så det var bara att gå upp och försöka rensa näsan, massera magen, byta blöja.. men hon var fortfarande ledsen, framåt 4 vaknade Lilja av Beatrice gråt... hon var lika ledsen, så Hannes försökte gå med henne lite, ja bära henne alltså.. då blev hon alldeles utom sig av gråt... för pappa steg upp utan att klä på sig "pappa byxor".. vid 5 kom Tinna, hon väckt av de små... framåt halv sex somnade de (Lilja bad dessutom om att få tavegyl)....
Hannes tog sovmorgon till halv åtta... själv vaknade jag vid halv tio! Det får bli en såndär dag, där man får lite uträttat och bara slappa... sov dessutom en stund mitt på dagen med Beatrice och Lilja.

Lilja börjar ju tveklöst bli piggare, hon har busat med Glimma på morgonen... okej, Glimma var huuuur vild som helst! Precis som Lilja, så de underhöll varandra... Glimma snodde Liljas leksaker och Lilja hade fullt upp att få tag på dem... de hade skoj....

Igår var det lucia, vad duktiga de var, det var med en föreställning än luciatåg! Så åkte Tinna och jag till Mac Donalds för lite "nattemat".

På söndag klockan 11, sjunger Tinna i Bergunda kyrkans luciatåg, gå gärna dit!!!!

Jag skulle kunna skriva en helt egen blogg om Lilja... Lilja pratar och har bestämda åsikter... MAN MÅSTE KLÄ PÅ SIG DIREKT NÄR MAN VAKNAR... man måste alltid ha strumpor på sig... Jag lät henne ha pyjamas de första sjukdagarna.. igår kom hon "nälla nälla mamma, Lilja peys" (blandad isländska och svenska, snälla, snälla mamma, Lilja tröja)...

Så frågar hon alltid: ehe pappa?

- Pappa är på jobbet, på Saab

-ehe Tinna?

-Tinna är i skolan, hon kommer med skolbussen när du har sovit middag.

-ehe mormor?

-Mormor är på jobbet, i polishuset.

-nej, mormor kobbakobb (mormor hästarna)

-ehe amma?

-amma är på sitt jobb på sjukhuset, amma doktor.

-já.... (ja)

 

Kommentarer
Anonym

Så charmigt det blir när hon blandar språken!

2009-12-10 @ 22:19:26
Lina

Det var jag som skrev...

2009-12-10 @ 22:20:02
Tessan

Finns det något roligare än barns språkutveckling?? Tove pratar som bara den, fast man fattar inte vad hon säger:)

2009-12-10 @ 22:44:02
URL: http://goljahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: