2009-12-12 ? 20:34:02

12 dec

20.23
Mmmm, skön dag, natten var mestadels sömn! Beatrice blir alltid orolig runt 4-5, men får man bara sova väl till dess så är det nog. Jag steg upp vid 7, Beatrice somnade om, gjorde mysig frukost till familjen som tassade upp vid halv nio...
Så klädde vi på oss, badade Beatrice och fodrade hästarna för att sedan bege oss iväg på olika håll. Hannes och Bea till Mickis för att handla julklappar, jag, Tinna & Lilja till Bergkvaras julmarknad. Liljas koppor är intorkade nu! På parkeringen mötte vi Challe, Kjelle & Lisa, så då blev det genast ännu trevligare. Vi kikade runt lite, fanns ju massor av fint man ville köpa, både fördel och nackdel att de flesta endast tog kontanter... deras förlust... men jag gjorde ju inga impulsköp ;-)
Lite god julmat och godis köpte vi...
Storklipp på laxen (eller hur Kjelle)!

Så i eftermiddag har vi bakat pepparkakor och kokat knäck. Passar på att lära Tinna massa knep, hur knäcken blir perfekt ;-)

Ikväll har vi avnjutit underbar porterstek, köttet var så saftigt och mört att det föll sönder när jag skar det! Potatisgratäng, grönsaker och vitlöksbröd till!

Imorgon är det lucia i kyrkan, julgransletning, barnkalas på Leo!
Kommentarer
Den stackars mannen

Mygel! 6 ynka kronor lurade du ölänningarna på... Men lura inte din stackars man på 6!!!

2009-12-12 @ 22:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: