2009-12-07 ? 08:05:54

7 dec

19.20
Ja, dagen gick, stundvis tuff, men det löste sig! Lilja har duschat flera gånger och sover en lång stund mitt på dagen. Beatrice har svårt att sova, men nu efter att ha haft en jobbig stund, kräkt upp Kåvepeninet, varit ledsen, så sover hon närmast utslagen, stackars lilla underbara Beatrice. Lilja kan man iallafall kommunicera lite med, hjälpa henne... men att tala om för Beatrice att hon måste äta och vila för att må bättre är ju omöjligt.

Hundarna har jag inte alls hunnit med idag, de har fått kissa i trädgården... Hannes håller på att intruducera rådjursklöv för Glimma... vilket hon fattade snabbt.... han har även visat Sunna och Tosse (vilket jag inte uppskattade)... de två däremot, visade att "poletten sitter där den ska" och var mest förnärmade av detta vilda djurs ben...

När det var som jobbigast idag fick jag ett mail av Hannes....
-Vad kallas en intelligent, läcker och behaglig man?
svar: ett rykte...
(ha, ja, just då var jag lite irriterad  dessutom..)



07.59
Lilja har sovit som en ängel hela natten (säkert tack vare Tavegyl)...  Beatrice däremot har haft ont och varit ledsen, burit henne mycket, så har hon legat och sovit på min axel... Lilla älskade Beatrice, hon har ont i magen av penicillinet och ont i öronen...

Typiskt nog sover båda fortfarande, men Tinna ska ju till skolan, så nu när de väl sov var det bara att stiga upp, tro mig det tog emot.
Tinna är duktig, hon klär sig själv och behöver egentligen bara hjälp med att vara säker på tiden, egentligen tror jag hon hade fixat det själv, men hon ska ju inte behöva vara ensam på morgonen. I eftermiddag ska hon leka med Ellen, skönt att hon slipper "sjukstugan"...

Te, panodil och tv´n (ja facebook med) räcker för mig idag... alla extra energi kommer behövas till Lilja & Beatrice!
Kommentarer
Eva o Kasper

Du kanske hinner vila en stund sen innan de vaknar... Ta det zuperzoft!

2009-12-07 @ 08:22:41
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
Charlotta

Krya på er hela familjen!

2009-12-07 @ 12:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: