2009-12-06 ? 12:28:33

Andra advent...

20.19
Tack snälla Ni!
Beatrice sover äntligen, ledsen och hungrig, har för ont för att äta!
Lilja har fått tavegyl & Alvedon...
...mina stackars små barn!

Tinna är iallafall glad efter en eftermiddag med mormor! Jag fick en blomma av min snälla mamma....

>Connie, Hannes har gjort lunchlådor till mig & Lilja :-)


17.51
Ja, dubbelsidig öroninflammation har lilla Bea! Ovanligt för sådana små, 8 veckor! Mamma ringde på förmiddagen, hon hörde direkt att det var öroninflammation, jag var öronbarn och grät precis så. Min "öronkarriär" började visst när jag var 8 veckor.
Lilja har som sagt vattenkoppor, hög feber och ont i halsen. Frågade läkaren, är hon inte okej i halsen till på tisdag skulle jag komma med henne.
Börjar själv få ont i halsen och öronen, usch! Turligt nog, gick det fort på lasarettet, hade tid kl 14 på jourläkarcentralen, fick träffa läkare direkt, fick remiss till barnmottagningen, även  där fick vi träffa läkare direkt och ingen kö på apoteket...
Köpte penicillin och lite "bra att ha", nässpray mm... skojade med tjejen i kassan "412 kr, det var inte dyrt", hon tittade på mig.. som om jag vore konstigt... "äsch skojar bara lite, det är skitdyrt att gå på apoteket", då skrattade hon..... hon brukar nog få höra folk som gnäller... som en en tjej i kassan kan påverka priserna.

Tinna är med mormor på Gransholms herrgård, mamma hade fått någon "julmys-inbjudan"...

Imorgon blir en spännande dag, hoppas jag är frisk... Hannes ska jobba och jag är ensam med barnen...


Morgonblogg...
Lilja har vattenkoppor... Beatrice ont i öronen... båda har feber..vårdcentralen i eftermiddag, puh!
Kommentarer
Connie

Stackars små! Kom ihåg när Tessan hade sin första öroninflammation, gallskrek så fort man försökte lägga henne ner.....puh det var jobbigt! Kämpa på, Ninni, är säker på att du fixa dagen imorgon galant. Skit i städning, tvätt och matlagning...man klarar sig på ett par mackor. Gos och mys i soffan istället! Penicillin brukar ju verka rätt fort. Håller tummarna för er! KRAM

2009-12-06 @ 18:07:55
Eva o Kasper

Stackars de små, hoppas medicinen verkar snart!

2009-12-06 @ 20:31:07
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: