2009-02-10 ? 08:10:54

10/2

19.38
Tittar på orginalklippethttp://www.hestafrettir.se/Efni.asp?Skoda=Article&ID=1672&VT=551 , en gång i tiden kände man ju vissa av ryttarna väl, har ju tappat kontakten sedan jag flyttade till Sverige. Det känns att se det, en sån tur att igen ryttare hamnade under hästarna!
Kikade runt lite och fick reda på att samtliga ryttare mår väl efter omständigheterna, alla hästar utom Óli Draumurs (Ólafur Ásgeirsson) sto, hon är inte pigg. Men är det någon som sköter sin sjuka häst väl så är det Óli, vi var (ja vi blev inte ovänner, men tappat kontakten) goda vänner och bytte hästar, han hade två ston i Danmark och jag en valack på Island, så när jag flyttade hem bytte jag Blómi mot Móna och Sól.
Ja, det var tider det.. men sånt kan man inte blogga om, men vad roligt vi hade!

15.14
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4371826.ab

11.36
Snuviga lilla Lilja somnade på min axel.. planen var att hålla henne vaken till efter jag hämtat Tinna på dagis.. men men... låter väl henne sova en stund och lägger henne i eftermiddag igen!


Heléne, den är så fin och betyder mycket,,, den är "Karins" för mig, tittar ofta på tavlan och uppskattar den mycket, kram!

09.14
En man kommer in till doktorn:
- Hrm, goddag! Jag tror jag har ett problem doktorn. En av mina pungkulor har blivit blå.
Doktorn undersöker mannen noggrant och drar slutsatsen att mannen kommer att dö om inte testikeln opereras bort.
- Är du galen!?!?! Hur kan du bara säga att du ska göra en sån sak?
Doktorn replikerar med det starka argumentet:
- Vill du dö?
Mannen går nu med på att operera bort den blåa testikeln. Efter två veckor är han dock tillbaks igen.
- Hrm, nåja... eh.. jo jag vet inte riktigt hur jag ska säga... men den andra kulan har blivit blå den också.
Ännu en gång svarar doktorn med att han kommer att dö om han inte skär bort även denna. Mannen tvekar men går till sist med på att ta bort den eftersom han trots allt kommer att dö om han inte gör det.
Efter att ha varit testikellös i två veckor kommer mannen en tredje gång in till doktorn.
- Jag tror att det är ett allvarligt fel på mig. Nu är min penis blå!
Doktorn undersöker även denna gång hans nedre delar mycket noga, han drar igen slutsatsen att mannens vitalare delar måste tas bort. Mannen ville givetvis inte höra talas om något sådant. Doktorn sa då som han sagt tidigare:
- Vill min herre dö??
- Men... hur kissar jag då?
- Tänk inte på det. Vi installerar bara ett plaströr. Det kommer inte att bli några som helst problem.
Kort och gott, mannens penis opereras bort och doktorn tror sig ha löst alla problem. Men efter ett tag kommer mannen åter in på doktorns kontor. Väldigt arg ryter mannen:
- Hörrö du!!! Nu är ju det där förbannade plaströret också blått!!
- Ööhhh, va?!?! svarar doktorn aningens förvånad.
- Kan du svara mig vad faan som menas med detta!! skriker mannen alldeles röd i ansiktet.
Doktorn undersöker nu mannen ännu noggrannare, och säger:
- Hmmmm, jag tror att det är jeansen...
08.06
Medlemmar i klubben hade önskemål om MH, så fort som möjligt, redan i mars... Erfaren av hästvärlden så undrade jag hur det skulle gå, funderade på allt folk jag behövde till detta... Började med beskrivaren.... no problemas med så kort varsel, om det var folk i klubben som behövde köra MH så skulle hon såklart försöka klämma in det och hade en ledig dag 22 mars.
Toppen, beskrivare klart! Så var  det figgar... och det var ingen som tvekade, klart de ställde upp!
Lätt som en plätt! Nu hoppas jag bara på att det inte blir fler brukshundar som anmäler sig än att jag kan testa Saga och Aza!

Lilja är sjuk idag, varm i pannan och ledsen!

Anneli, Kia Axelsson i mars, så har jag bokat Ingegärd till mina gårdshundar i september.
Kommentarer
Conny

God morgon på er!

2009-02-10 @ 08:18:30
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Anneli

Ingegärd som beskrivare?

2009-02-10 @ 08:30:21
URL: http://www.brellir.blogspot.com
Lina

Vilken datum blir det MH för oss m gårdshundar?

2009-02-10 @ 09:12:08
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Lina

Såg ditt mejl nu! Kanon att ha datum!

2009-02-10 @ 09:16:26
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Heléne

Och nu har du fått mig att gråta lite så här på morgonen - kunde inte låta bli att lyssna på ängeln i rummet. Har inte gjort det många gånger sen dagen för snart 5 år sedan, den är så bra och betyder så mycket. Kramar Heléne

2009-02-10 @ 09:20:27
Lina

Åhhh, så otäckt. Och så underbart att det gick bra för både hästar och ryttare. Nu vet jag varför jag själv aldrig vågar rida på is, oavsett hur tjock den är...

2009-02-10 @ 15:57:03
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Lina

Ninni, titta på denna så ser du hela förloppet. Aftonbladets sekvens är kraftigt klippt....huuuu!



http://www.hestafrettir.se/Efni.asp?Skoda=Article&ID=1672&VT=551

2009-02-10 @ 18:13:37
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Anonym

Jisses, vilken otäck händelse! Kunde gått riktigt illa...

2009-02-10 @ 19:09:50
Jenny

Mer blogg om Islandstiden!! Daniellas Islandsnostalgia på bloggen var ju underbar!

2009-02-10 @ 21:55:39
Carina

jösses vilken olycka! Huh! (har kollat med en vet men hon tror inte det tonsiller, han är ju hur pigg och kry som helst men vill inte äta mer än han behöver liksom, vilket jag vill, för han är en spinkis! har lagt ner promenaderna så får vi se om det hjälper)

2009-02-11 @ 12:02:34
URL: http://skinebacke.blogg.se/
Carina

tusen tack för tipset föresten!

2009-02-11 @ 12:03:14
URL: http://skinebacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: