2009-01-16 ? 10:09:45

16/1

19.06
Vilken eftermiddag det blev... Emelie, Jotham och Theo kom besök, det blev så jättetrevlig. Franåt kvällen delade Jotham och jag på en öl, så dök Gustav upp med fem pizzor från Elvan!!!

Challe.. du ligger efter i bloggning!

14.14
Niklas, jag kan inte vara roligare... Mina barn saknar både kamplust och jaktlust.. får inte ihop det eftersom föremålsintresset är det inget fel på.. så fort jag drar, släpper de! Så det skulle vara ett jättejobb att försöka köra ipo med dem... de har det liksom inte naturligt...  de har inte de rätta drifterna i vare sig A B eller C...

I brist på Pledge, gjorde jag en stor blandning apelsinolja, torkade av hela köket, dörrar, element, lister... fattar inte att man fortf kan hitta vällingfläckar överallt och grus från hunden på två meters höjd...

Ellen är och leker Tinna...

Borstade Tosse innan, undrar om jag tappat min nya zuperborste i Söderköping. borstade dem där... och nu kan jag inte hitta dem... men med tanke på hur mkt jag avskyr hundhår, får jag använda de gamla borstar... hundhår och hundar som skäller obefogat  me not like...

Niklas, btw, har du fått ngn respons av Hannet ännu ;-) (nä, stavade inte fel)

Tack Lolo!!! Tålamod!!!!!
Niklas... din nästa utmaning är att få Hannes att läsa vad du skrivit... lycka till!

09.49
Hallå, knäckt blir man... på typ hela sin omgivning... Lina har bloggat två gånger idag och var typ uppe vid 7, en fredag! Gyl-fisarna har också bloggat två gånger och planerat dagen!

Ja ja... jag har iallafall smsat en hel del och mailat två hundrelaterade mail.. och några till Hannes!

Hur gick det igår kväll då.. Jo Tinna kom hem trött efter ha lekt med Alicia, åt typ ingen kvällsmat innan simskolan "för et var ost på den hemmagjorda pizzan", så hon kom iväg med en morot i handen och upplyst om "det blir ingen mer kvällsmat ikväll"...
Mycket bestämd var jag ju på att Lilja skulle sova i sin säng, i Tinnas rum, så strax efter 18 (även mycket bestämd på att våra barn måååste börja lägga sig före oss iallafall ;-)....
strax efter 18 som sagt (ingen pappa hemma) som Lilja snällt i sin säng, mycket nöjd tog jag ett halvt glas rött och satte mig framför tv´n... lagom tills Hannes kom hem vaknade hon (så jag kunde ju inte bevisa att hon faktist sovit i sin säng... hon bara vaknade inte, hon bajsade med... så det var upp och byta på EN JÄTTEPIGG LILJA! Kan även kallas powernap!

Så kom Hannes och Tinna hem... men Danino, såndär tysk zupersöt yoggi, saft, drickyoggi och ballerinakex... men argumentet att Tinna var törstig efter simningen så de stannade på Netto och köpte Loka.... En knäckt mamma... ja... tre paket Ballerina ska tilläggas...

Så var det nattningen... framåt 21... Tinna fick psykbryt och betedde sig som ett vilddjur... och Lilja hängde ju på... eftersom Hannes tyckte jag var hård mot dem... fick jag lösa det själv... Men till slut, efter ha haft psykbryt och inte fått lämna sängen somnade Tinna, så nu var det ju Lilja kvar...  skulle aldrig falla mig in att lämna barnen i deras rum och skrika till sömns...  så Lilja var i sin säng och jag låg jämte Tinna och Lilja skrek och var vansinnig (fast det är hon ju ofta när hon ska somna, fast då mellan mig och Hannes), men stundtals var hon tyst, satte sig ner och funderade, så höll det på i 30 minuter och det var bara en tidsfråga... då kommer Hannes, lyfter upp henne och gissar vem som kramar pappa, hulkar och håller jättehårt... så sätter de sig och kollar på tv... en knäckt mamma igen... men vi försöker imorgon igen tycker Hannes...

Det var gårdagen.... idag.. inga planer, men hunden ska väl få lite stimulans...  Emelie kommer runt 15 på lite fika...
Imorgon tränar vi, kör bara skydd, ser fram emot morgondagen, OG har årsmöte med!


Äntligen fredag!!!!!!!!!!!!!
 
Vill Ni göra som Tinna och Lilja... dansa till hela låten, så fixar vi det!
Kan inte låta bli... men när du lyssnar, dansa med kördamerna!
Kommentarer
Niklas

Hannet, vet du vad... Ninni säger att du ska hunsas som hunden... jag lovar, det står på Challes blogg

2009-01-16 @ 11:02:44
Lolo

Tålamod vinner i längden. Ge inte upp! Håller på dig.

2009-01-16 @ 11:02:48
Niklas

Ninni> Skyll dig själv! ;-)

2009-01-16 @ 11:03:23
Lina

Säger som Lollo, ha tålamod! Snart kommer båda barnen somna i sina egna sängar. Kanske kommer de tassande senare under natten...när längtan efter Mamma och Pappa blir för stor.

2009-01-16 @ 11:29:17
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Niklas

Ninni> Du måste vara roligare! Annars gör inte barnen som du vill! ;-)

2009-01-16 @ 12:40:57
Challe

Ninni - stå på dig! Bara bra för barnen att somna i sina sängar!!!

2009-01-16 @ 14:29:51
URL: http://azahara.blogg.se/
jenni

bare lugn, før de skal konfirmeres, flytter de i egne senge, og nyd dem så længe de gerne vil ligge i din seng overhovedet, der kommer en dag hvor det er det værste de kan forestille sig

2009-01-16 @ 14:40:30
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Ninni

ha ha jag ger fan i hennes blogg, lyssnade på blondinbella på radio i morse hon tjänar 100.000 i månaden på sin blogg och så länge Ninni inte tjänar de summurna på sin så ger jag fan i den. Jag har faktiskt rekommenderat att hon kopierar blondinbellas affärsidé och försöker tjäna lite strålar...

2009-01-16 @ 19:39:19
URL: http://marklanda.blogg.se/
Ninni

Hannes ovan

2009-01-16 @ 20:17:47
URL: http://marklanda.blogg.se/
Niklas

Var Hannes över eller var han inte van?

2009-01-16 @ 21:45:45
Ninni

Både över och ovan... jag är alltid över haha

2009-01-16 @ 22:00:17
URL: http://marklanda.blogg.se/
Duracellmamman

Önskar hela familjen en underbar helg!



Kramis!

2009-01-16 @ 23:40:53
URL: http://duracellmamman.se
Eva o Kasper

Har utmanat dej på min blogg! ;)

2009-01-17 @ 13:18:16
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Anneli

Du ligger efter i bloggning...

2009-01-17 @ 13:49:24
URL: http://brellir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: