2009-01-17 ? 17:13:40

17/1-09... lördag

16.53
Men Anneli, på lördagar tränar jag ju alltid...
Hannes frågade i morse (med på att jag var iväg över fyra timmar i tisdags), hur långa pass jag kör med Tosse... tja som i tisdags en kvart lydnad... 20 minuter skydd... max..  hmmm han fick inte ihop det hela....

Lilja somnade i sin säng igår kväll, sov... men vid midnatt tassade Sunna in och väckte henne, men hon somnade om... men det kändes inte riktigt bra, så jag gick in och tittade till henne.. då satt hon upp och sov! La henne ner och då vaknade hon... men sov som en stock mellan oss :-)

Däremot väckte Tosse mig vid 6 i morse... började vandra och pipa....

Träningen idag gick iallafall TOPPEN! Så jäkla gött! Så hade vi årsmöte, blev invald i styrelsen och test-ansvarig...

Utmanad av Eva H...
Tre yrken du drömde om när du var yngre?
1. Veterinär
2. Advokat
3. Journalist
Tre yrken du skulle vilja prova på?
1. Rekryteringskonsult
2. Läkare
3. First lady.. eller det kanske är en titel
Tre yrken du inte skulle vilja ha?
1. Hantverkare
2. Något med tillstymmelse till ekonomi
3. ...
Tre språk du skulle vilja kunna?
1. Spanska
2. Franska
3. Samiska
Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
1. Grönland
2. Nordnorge
3. Japan
Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
1. Utforska Österlen
2. Västkusten, norr om Göteborg
3. Lappland
Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
1. Alvesta
2. Skilingaryd
3. Marklanda
Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
1. Eh... Härensås
2. Jönköping
3. Karlskrona
Tre talanger du önskar att du hade?
1. Den riktiga hundtalangen
2. Att tänka innan jag talar
3. "Ta tag i saker"
Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
1. Gammal sill
2. Gammal ost
3. Soja
Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? (Endast för hundmänniskor eller wannabes.)
1. Malle
2. Rottis
3. hmmm...
Tre "saker" du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
1. Träna hund såklart,
2. Läsa hund
3. Leka med mina barn
Tre (icke hundrelaterade) "ämnen" du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
1. Laga thai-mat
2. Yoga
3. Dansa
Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- "över"?
1. Köpa hundsaker
2. Resa
3. Kläder

Utmanar Anneli, Daniela, Anne F, Carina...

Kommentarer
Hannes

Ninni skulle på årsmöte i hundklubben sa att först skulle de köra lite skydd. Sedan råkade hon säga fast det tar bara 7 min/hund. Va? sa jag då, det tar för f... längre tid att köra till Alvesta är inte bättra du kör skydd här hemma då? Men nej det gick förstås inte för vi har ingen figurant, nu har hon fått lov att köpa skyddsarm sen skall jag leka figurant så det är slut med tränandet i Alvesta:D

2009-01-17 @ 20:53:10
URL: http://marklanda.blogg.se/
Eva o Kasper

Men Lilja var väl för gullig, sova sittandes... ;)

Tack för svaren, intressant att Jönköping kom med på ett hörn...

2009-01-17 @ 23:39:30
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Anneli

Nu har jag svarat på frågorna...

2009-01-18 @ 19:49:24
URL: http://brellir.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: