2009-01-22 ? 08:14:11

22/1

21.58
Kan inte smälta kvittot.. ge mig en logisk förklaring.. hur kan kvittot komma hem före mig? Tack för alla goa omtänksamma, telefonsamtal, mail, kommentarer, sms, mms.. ingen nämd-ingen glömd..
Tosse då, husse glömde tabletterna ca 2 timmar, så när hon fick dem hade hon ont och skrek vid ngt tillfälle... men gick någolunda och kan sitta/ligga...

20.19
Nu blev jag spak, var och simmade, åker och handlar till Tinnas fest imorgon, kommer hem, slänger simkläderna i tvätten, ser att det ligger en lapp på bordet, lämnar matkassarna i hallen... vet ni vad som ligger på bordet.. KVITTO FRÅN BUTIKEN DÄR JAG HANDLADE I KVÄLL-EFTER SIMNINGEN... KVITTOT ÄR HEMMA FÖRE MIG! Helt sjukt!

16.39
Kom på mailen:


"En liten historia för att pigga upp....

Det var en svensk kille som åkte ner till Australien och började jobba på
en
oljeplattform, veckorna gick och han kände sig väldigt ensam för det fanns
ingen annan från Sverige där. Men så en dag kommer det två danskar till
plattformen och de tre blir allra bästa vänner.

Varje dag efter jobbets slut går dom tre grabbarna till puben på
plattformen
och detta håller på i flera månader tills svensken omkommer i en tragisk
olycka...Då säger den ene dansken till den andra:
- Nu måste vi kolla en sak på svensken innan dom fraktar bort kroppen
härifrån!
- Vadå, säger den andre dansken?
- Jo, vi måste kolla om han har två rövhål!!!
- Men Herregud, man kan väl inte ha två rövhål?
- Joooo! Men har du inte hört vad bartendern säger varje gång vi kommer in
på puben? "Here comes the Swede with the two assholes again!!!"

15.32
Tosse är trött, stackarn...
Jag och Lilja lagar kålpudding.. har aldrig varit med om ngt så förvirrande...
iallafall ingen mer lax idag.... eller som en högt aktad person i min närhet sa igår om gårdagens middag "lax, har ni inget kött hemma eller"?
Lax är ju liksom fisk...

13.28
Man kan säga... att det är viss harmoni i huset... Lilja sover (hon tog sina första två steg igår och har fått en ny tand, så snart kan hon börja tugga ordentligt), Tosse ligger och sover helt fullproppad av medicin, jag har ätit en god lunch, vi gjorde lax igår (så nu har jag ätit fisk två gånger i år), den smakade bättre idag... druckit kaffe.... Lilja och jag badade i morse... var stel i nacken och TRÖTT! Så gick vi en sväng med hundarna och Lilja somnade i vagnen...

Däremot så flög Sunna på Tosse innan... skrälle, typsikt, hon fick sitta i badrummet medans jag hjälpte Tosse till en säkrare plats..

Tinna ska ha pyjamasparty imorgon... Tosse får ligga i "fulrummet" i lugn och ro, barnen kommer ändå vara på Tinnas rum och i finrummet. När jag frågade Tinna, ska du bjuda på korv eller middag, "mamma, jag skulle föredra en fin middag och vi ska sitta i finrummet".. Hon kanske skulle haft en liten bal istället... det blir till att servera damerna.

12.49
Läste ni denna artikel.... http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/ponny-fick-halsen-uppskuren---veterinar-varnas(1100791).gm#comments

12.03
Haha, vissa av mina valpköpare är tokiga, särskilt Lina och Conny... båda Tosse och jag skrattade! Vi har varit ute och gått och Tosse har lyft små små pinnar.. eller små grenar... men går väldigt stelt...

http://dickolsen.blogg.se här kan Ni se vad Lina och Conny hittat på för att muntra upp! JAG LOVAR, JAG SKRATTADE HÖGT!

09.35
Tosse har varit ute, satt några minuter (ja, hon kan sitta) på trappan och andades frisk luft... det ger hopp...
Pratade av mig en lång stund med Lina.. det var bra... jag hoppas att inte det är falskt hopp tack vare smärtlindringen... min lilla Tosse... och vet Ni, ett litet svansvift fick jag nyss...
Otroligt nog, vill Sunna vara väldigt nära Tosse...

08.02
När jag gick och la mig igår, var det tyst i köket,  vaknade flera gånger i natt, det var fortfarande tyst i köket, hon flåsade inte, tassade inte... det slog mig lever hon??? Det gjorde hon, Rimadylen hade äntligen nått full effekt... hon sov.
I morse kunde hon både sitta och ligga. I morse slokade inte längre öronen och hon hade lite aptit...  skönt... Hannes ville minska dosen Rimadyl, men hon blev ju inte frisk på över natten som jag sa, utan det är ju medicinen... Iallafall var vi överens om att följa de två veterinärer som vi anlitat för Tosses tillfrisknande...
Kommentarer
Anneli

Skönt att hon slipper har ont. Glöm inte bort min dröm, tänk positivt! Kram

2009-01-22 @ 08:15:39
URL: http://www.brellir.blogspot.com
Eva o Kasper

Vi tänker på er idag med! Tosse, ta det lugnt...

2009-01-22 @ 08:30:37
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Lina

Ninni, så skönt! Men minska INTE hennes smärtlindring utan att först låtit veterinär undersöka henne. Uppdatara ofta, tänker på er hela tiden. Kram!

2009-01-22 @ 08:37:22
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Anonym

Hejsan Ninni!!!

Vi tänker på er.

Kram// Ewa o Janne

Oyoy Månsson o Mori

2009-01-22 @ 09:32:05
Cicci

Skickar över lite tröstande kramar från oss i Öjaby. Elliot sa nyss att allt kommer att gå bra!=)

2009-01-22 @ 10:52:15
URL: http://www.familjenforss.com
jenni

åh hvor jeg håber det går godt, tænker på jer og håber det bedste

2009-01-22 @ 11:06:19
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Anneli

Du la väll omedvetet ifrån dig kvittot på bordet när du skulle lägga badkläderna i tvätten..

2009-01-23 @ 07:25:31
URL: http://www.brellir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: