2009-01-27 ? 08:42:54

27/1

22.15
Morr, gubben Jónsson la beslag på datorn... kan man inte poker-spärra den??

Tosse är typ galen, river huset... man kan säga att det är både en lättnad och ganska jobbigt.. så därtill ha en primadonna till gårdshund som ligger på finsrumsbordet och vill ha gott i maten...

Carina... wow, HV BLÅ HV BLÅ HV BLÅ! Hur blå tror du den här bloggen kan bli???? Är ju nästan att man undrar vad du har för planer på torsdag... MEN vi ska ju göra gårdshundsvalpar på torsdag kväll... Carina, det blir till att ta på HV-trosor och stötta på avstånd...

Ja, annars.. Achilles har ikväll parat Yxnas Lilla Lina, åh, vad han vad duktig, lille "Chilli", så fin mot sin dam!

Såg Ni bröstmjölksprogrammet på femman, wow, otroligt!


NIKLAS. FÖRSÖK INTE VARA ANONYM! Det är okej att gilla konståkning... men min dotter ska inte fjanta runt i trikåer med Lakers!

14.08
Vi hade helt missat att Tinna skulle ha med skridskor till dagis idag, trodde det var imorgon, men hon hade fått låna, hon som knappt sett ett par skridskor innan... hon hade ställt sig först av alla barnen på isen och kunde åka! Hon hade det medfött.. ja, jag kan knappt åka... inte Hannes heller.
Så hade jag inget snabblagat till lunch, så vi köpte lite Donkis (igen jag vet), Lilja har däremot fått mina gener, hon dippar pommesen så duktigt! Så gillar hon inte bli kladdig på fingrarna, så ropar hon på Tosse.

Dagisfröken skojade om att Tinna kunde börja spela i Lakers ladies eller vad dom heter... näää, det blir isåfall att pendla till Jönköping och HV... fast de kanske inte har damlag!

08.29
Tänk, varit vaken i en timme, men dagen har inte kört igång ännu... Hannes vaknade lite sent och var jättestressad eftersom han skulle köra Tinna.. Förr, när jag vanligen körde Tinna till dagis, så inträffade det ju ganska ofta (och jag har/hade ju itne flex som Hannes, 8.00 körde dagens morgonmöte igång) och jag blev ofta väldigt stressad och irriterad... Vilket gjorde att han ofta blev irriterad på mig, rätt funkar ju inte att bli irriterad på barnen, det är ju vanligen inte barnens fel att det sinkar på morgonen, plus att de kan ju inte kasta i sig maten... Iallafall var Hannes stressad och irriterad på morgonen och jag fick tillfälle att tala om för honom det han sagt till mig ett otal morgnar, när jag varit zuperstressad och han hur lugn som helst...

Så upptäckte jag ngt annat, har typ aldrig gjort mannagrynsgröt, men i morse var barngröten slut och jag hade ett paket mannagryn hemma, så läste jag svenska receptet, kollade även danska... känns som onödigt vetande, men tydligen så i svenska gröten ska saltet kokas upp med mjölken och i danska tillsättas efteråt... nu hoppade jag saltet....  gröten var till Lilja... hon åt den men inte me jätteglädje, hon gapar mest efter det som vi andra äter... Så får hon ex en ostskiva, säger "tack tack", så ger hon tillbaka den till mig, säger "tack" och upprepar tills jag säger "tack" och tar ostskivan...  Så håller det på så... hon babblar som en skiva som hakat upp sig....
Kommentarer
Lina

Godmorgon! Jag har också reflekterat över att danska och svenska mannagrynsgrötsreceptet är olika, konstigt! Men manna är gott! När Anna & Lorita är hos oss äter vi det ofta till kvällsmat.

Ha en skön dag!

2009-01-27 @ 08:50:12
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Anonym

Och jag som trodde att det var det enda HV hade ;-)

2009-01-27 @ 17:27:33
Carina

Jag är ff sugen på den där kålpuddingen ni var inne på ett tag!



WOW, inte trampa fina HV-BLÅ!

Kan du stå ut med att köra henne till Linköping HC kanske hon blir självförsörjande? om du inte vill köra till....hur ska jag säga detta... ((AIK)) som av en ren tillfällighet leder dam just nu...troligen muthärva...

2009-01-27 @ 21:45:21
URL: http://skinebacke.blogg.se/
Lina

Du har inte berättat hur det är med Tosse idag...innebär det att hon fortfarande är på bättringsvägen? Så skönt i så fall, underbart!

2009-01-27 @ 22:10:06
Niklas

Det är taskigt att skriva "lille Chilli" när du pratar parning! Känsligt ämne!



Nej, jag såg ingen Arla reklam på 5:an!



Joho då, trampa på HV bara! Det gör inget! :-)

2009-01-28 @ 07:16:39
Lina

Godmorgon i stugan! Berätta om Sunna idag, snälla!

2009-01-28 @ 07:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: