2009-07-16 ? 21:26:20

16 juli

21.09
Nej, vem vill sitta framför datorn i detta underbara väder? Jag har dåligt samvete för jag inte förser blivande valpägare med mer bilder! Men solen skiner så underbart!
Idag har Gabriel med sin mamma Elisabeth, varit här och valt valp, Fenix! Nu väntar bara några långa veckor innan deras liv börjar tillsammans.
Imorgon kommer familjen Jönsson och på lördag Lena...
Husse Hannes har börjat bygga tak på hundgården, som skydd för regn och sol till valparna.... idag har de fått flytta ut i valphuset, sex stycken som är ganska duktiga på att KISSA, behöver lära sig ATT KISSA UTE! Men de älskar att vara ute, undersöker, stojar, leker och busar.
Sagas valpar flyttar troligen ut på lördag, men de är ju hos mormor Maggan på Marklanda, (mormor Maggan har ju hundnappat både Saga och Binkis ;-)

http://www.ogalvesta.se/ kan ni se bilder från lägret! Nästa helg har vi tävling, jag ska ordna med priser med det kommer till nya anmälningar hela tiden, så rätt antal blir svårt, får buffra.
Tinna har varit med på klubben och lekt med Filippa både tis och ons, vi körde skydd som vanligt i tisdags och lydnad i onsdags. Båda dagarna har det varit ekipage från Växjö brukshundsklubbs IPO-grupp samt polisen och det är så roligt att se nya hundar, Ilona ska tävla SM nästa vecka, hon hade en hel del bra tips att dela med sig av, jag måste ju få igång Tosse i lydnaden, ja i alla delar i och för sig.... vissa träningskompisar tycker nog jag kör henne lite för vilt ;-) men Tosse är ju tämligen enkel att bryta... så vi får se om min nya plan kan funka.... om inte, så är det inte hela världen...

Har ngn läst Växjöbladet, sett Binkis????

Har jag förresten bloggat ATT AZA´S SON I DANMARK, FREY AF AZA HAR AVLÄSTS MED HD A???  Grattis Jenni!

Träffade Pxi´s matte i affären igår (Pxi är syster till Frey och heter egentligen Eira af Aza). Pxi är som vi som känner henne sedan tidigare känner till, en helt underbar hund och utvecklas fantastiskt.

Nästa vecka är det som sagt SSM (Schäfer-SM) och jag ska givetvis dit och njuta av underbara hundar i arbete! Jennie och Marie ska bo på Häringeryd och ta hand om djuren! Hannes och Tinna åker till Island på tisdag och blir borta.... alldels för länge... tråkigt! Men Lilja och jag ska istället passa på att krama Cärla..... och det missar Hannes och Tinna!

Att tänka på:

Varmt i bil

Tid

Yttertemp

Skugga/Sol

Temp i bil

08.30

14° C

skugga

19° C

09.30

18° C

skugga

38° C

10.30

20° C

blandat

47° C

11.15

20° C

sol

58° C

12.00

23° C

sol

62° C

13.30

22° C

sol

85° C

Kommentarer
Cärla

Ni är välkomna hit!

2009-07-16 @ 23:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: