2009-06-26 ? 09:24:30

26 juni

18.02
Trots att vi är lite halvmosiga, satsade vi på en tur till Linnéparken, jag, barnen och Sunna. Sunna är så behändig att ha med, hon anpassar sig efter läget, men så när det var bara vi vid klätterställningen och rutschkanan, så fick hon leka med barnen och sprang upp i rutschkanan och åkte ner, fyra gånger innan jag sa stopp, då kom andra barn... Är det Sunna och Mamma Mu som hittar på sådant?

Jag fick denna bedårande bild av Veronika på Enya och hennes kompis Sipp-Ann.:



Så kan jag berätta att de blivande valpägarna till F och G-valparna är:
Raija Aumanen, kennel Croisantin, Finland
Elina Mäkinen, Finland
Familjen Suihko, Tranås
Lena Sandberg-Nilsson, Vimmerby
Familjen Jönsson, Trelleborg
Lisbeth och Boo Johansson, Göteborg
Anne-Liv Sollesnes Fjeld, Norge (Anne-Liv har sedan tidigare en dotter till Aza :-)

Så sparar vi på två tikar i några veckor, för att se om det kan finnas någon som kan komma platsa i vår avel i framtiden... ja och givetvis hoppas Hannes på en viltspårhund.

13.24
Som Ni kunnat läsa på hemsidan är Sara såld....



09.21
Tyvärr har vi fått besked om den fina hingsten Atgeir frá Vatnsleysu, inte kommer till oss i sommar och betäcker, han har blivit allvarligt sjuk och måste vila... däremot så kommer han tidigt nästa år istället.
Så vi har nog planer på att hoppa över att betäcka våra ston iår, vi har väl inte bestämt oss till 100 %, men det lutar väl åt det.

Valparna mår suveränt, Lilja är glädjande nog lite piggare.
Kommentarer
Connie & Olsen

Hej! Det var skönt att höra att Lilja blivit piggare. Lilla gumman, ge henne en stor kram från mig och en blöt puss från Olsen (eller kanske inte ;-)Hoppas hela er familj repar sig inför stundande kennelträff! Kramar

2009-06-26 @ 14:12:01
URL: http://dickolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: