2009-06-05 ? 09:44:32

5 juni

09.29
Fredagar är lite slappardag hos oss tjejer i familjen, lugn förmidag...
Igår var det lite väl fullt upp, det gäller att samla på sig så många graviditetskomplikationer, så nu har jag även högt blodtryck, i onsdags dessutom vääldigt högt, vågar inte ens berätta hur högt.
Men en liten sväng till vår finaste Aza hann jag med, go och rund är hon, denna underbara hund. Hon mår som en prinsessa!

Jag har mailat alla valpköpare A-E kullarna inbjudan till kennelträffen, men även Ni som väntar på valp i F och G (och får valp) kommer bli inbjudna, det är ett ypperligt tillfälle att få lära sig antingen grunderna eller mer om spår och lydnad, beroende på vilken nivå man är. I dagsläget är det fyra instruktörer tillfrågade som lovat ställa upp, så bättre kan det inte bli!
Kolla gärna över era poäng i utmaningen, så Ni inte glömt att maila mig några resultat! Dessutom är det väl hög tid att börja träna "starten" inför snabbaste hund ;-))))))

Jag vet inte om Ni noterat att vår utmaning poppat upp på många gårdshundsuppfödares hemsidor, flera har mailat mig och frågat om det är okej att de kopierar den, eftersom det gynnar och är så positivt så har jag givetvis sagt ja, men ibland kan jag nog tycka att många uppfödare bör jobba på sin kreativitet och engagemang.
Men, men man får väl snarare se det som cred att många nappat på den, men vissa sidor kommer i fortsättning vara lösenordsskyddade bara för Götängens ;-)

Valparna är busiga, varje gång jag lägger in nya tidningar till dem, så nästa gång jag kommer ut så ligger de i hundgården och är sååå roliga att leka med, bustroll! Men i morse, när regnet öste stod de alla och tittade i dörren, vände om och gick in och la sig i korgen igen, jag tror det är en "äkthets-stämpel", äkta gårdshund, eller vad säger Ni?
Kommentarer
Connie

Ha ha ha ....ja, verkligen. Olsen brukar stå så glad vid dörren, viftar på svansen och väntar på morgonpromenaden. Sen öppnar man dörren till det regniga vädret, och det är såååååå kul att se hans besvikna min och kroppsspråk....."NÄÄÄÄÄ, vad är det där....nej, jag går inte ut!" Och så vänder han och sätter sig på hallmattan igen.....hi hi hi

2009-06-05 @ 10:52:36
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Eva o Kasper

Första dagen idag det regnar här nere i Frankrike. Snacka att Kasper inte alls ville ut och kissa. Tittade in till värden som hastigast också, och då ville han inte gå ut därifrån sen... ;)

Han trodde nog att Frankrike var ett land där solen alltid skiner... :D

2009-06-06 @ 08:36:55
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: