2009-05-13 ? 10:21:44

13 maj

17.45
Tjoho hemma! Skönt! Jag känner mig dessutom alldeles för pigg för att ligga på sjukhus, har blivit undersökt från topp till tå och ska på några fler... och givetvis blodprover... så mer kontroll på fredag och måndag.

Glömde ju skriva hur bra Tosse var på träningen igår, vilka framsteg hon gör för varje gång... men man kan inte säga annat än att vi har befäst grunderna enormt väl och absolut inte hastat fort fram....  men jag intalar mig att det är sååå bra.... i hopp om att hinna köra IPO 1 innan hundstackarn blir för gammal så hon behöver rondera med rullator...  hahaha!


10.14
Jag har inte kommit iväg, i morse blev jag uppringd och ombedd att komma först kl 14 istället för det var fullt på förlossningen... alltså jag fattar inte hela grejen, egentligen är det ju inte förlossningen jag borde komma, men efter ha lagt ner hela kvinnokliniken så hamnar jag med mina symptom på förlossningen bara för jag är gravid... visst är det tokigt... när jag låg inlagd på kvinnokliniken förra året så var den delvis STOR och då överfylld med sjuka patienter, många riktigt gamla kvinnor som verkligen var sjuka. Nu ska man söka till förlossningen och sedan har man satt ihop BB och kvinnokliniken på samma ställe, BB som alla redan äv trångt och tenderar vara överfyllt, redan före sammanslagningen, personalen går på knä dessutom. BB är ju till för friska barn, redan när Lilja föddes hamnade nyförlösta på neonatalen pga platsbrist och varför blanda mkt sjuka människor och friska-känsliga nyfödda barn, dessutom har det ju i alla år varit besöksförbud på BB förutom för pappa och syskon... låsta dörrar och periodvis vakter pga psykiskt galna människor försökt kidnappa nyfödda barn, för 3 år sedan var det en tokig kvinna som inga hade några hämningar för att få tag på ett vitt nyfött barn och hela BB var bevakat! Jag fattar inget!
Ja, ja, så vid 14 ska jag vara på plats och så får vi se vad som händer!
Kommentarer
Lolo

Tänker på dig! Bra med koll för dig och bebisen.Kram

2009-05-13 @ 10:43:15
Eva o Kasper

Ibland går sparivern helt överstyr...

Lycka till idag!

2009-05-13 @ 10:56:48
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Anne

Lycka till idag!

2009-05-13 @ 13:19:50
URL: http://annef.blogg.se/
Eva o Kasper

Skönt att du slapp vara kvar!

2009-05-13 @ 22:02:02
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Eva o Kasper

Har svarat dej på min blogg.

2009-05-14 @ 09:02:12
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: